Pity me, I'm almost a human being

På morgonbussen hamnade jag mellan parfymstinkande flicka nummer 1 och parfymstinkande dam 1, jag måste luktat spännande när jag väl kom fram till Söråker.
Första dagen på jobbet var bra. Han är en trevlig prick med en jättegullig fru som gav mig fri tillgång till deras tesortiment. Idag satt jag bara där och lyssnade på när han ringde runt och kollade på lite instruktionsvideos. Inte särskilt itneressant att blogga om...
Han släppte mig tidigt också så att jag kunde smita iväg i snöfallet för att fånga en buss som för 8 kronor tog mig ut till E4an där jag sen fick stå i 20-30 minuter och frysa häcken av mig i väntan på min riktiga buss. Tack och lov för övergångsbiljetter, 8 kronor hela vägen hem är lätt värt. På den, återigen, fullsatta bussen hem hamnade jag bredvid en härligt pratig kvinna. Jag var så chockad över att hon forsatte prata efter andra meningen att jag inte kunde sluta le åt att någon som såg så helyllesvensson ut kunde bete sig så osvenskt, men det finns väl värre resesällskap antar jag.
Imorgon ska jag ner till Sundsvall före turen går hemåt efter jobbet, måste växla in iallafall lite pengar till pund och även passa på att klädkomposta åt Märtha, det var ett tag sen nu och hon har frestande talat om ett par stora jeans jag kan få...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Va bra att första dagen var bra =) Hoppas det fortsätter så och att det kommer gå bra, men det tror jag säkert ^^

2010-02-05 @ 11:22:57
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0