2009

Sammanfattning av förra året:

Januari
Arbetslös och miserabel till största delen. Dygnsrytmen var fucked up och jag var besatt av Heroes samtidigt som jag började övningsköra, igen.
I skiftet januari - februari flydde jag från Jens lägenhet till sydligare breddgrader och en illusion av ett spännande liv. Med andra ord mötte jag upp Marit och Emelie för att leka i Paris en helg.
Helgen efter min hemkomst drog vi flickor (och Jens) till paradisbadet. På vägen hem stannade vi för att hjälpa nån snubbe med bilproblem och vi flickor blev därför strandsatta på OKQ8 i Älandsbro i en mindre evighet medans Susanne frenetiskt smsade emd Jonathan före vi kom hem, fixade äppelpaj och jag råkade spotta ut en och annan groda inför honom trots strikta order om tystnad.
Februari var också månaden då värmepumpen här hemma dog så att jag vägrade att komma hem extra mycket jämfört med förut. 10-15 grader inomhus är inte riktigt min grej.
Mars
Jag började i Arbetslivsresurs och fick världens underbaraste hurtkvinna till jobbcoach. Fyllde 20 men var pank så var tvungen att låna pengarna jag köpte min smirnoff för. Men jag köpte en ändå.
April
Mitt konto på YouTube blev avstängt. Inte en speciellt spännande månad. När jag läser igenom inläggen ser jag att det lilla hopp jag byggt upp i Paris började långsamt försvinna och jag föll djupare för varje dag, men det tar vi inte upp här. April avslutades med piratpicnic i Sundsvall iallafall, den var kul.
Maj
Jag fick jobb i en dryg vecka. Journalarkivarie för folktandvården, det sög men jag hade nåt att göra, de jag jobbade med hade bra humor och vi fick en trevlig lön.
Emelie blev 20 och vi tillbringade en kärleksspäckad kväll ute i hennes stuga före jag däckade lite graciöst på soffan.
Kix tur att leka med saxar i mitt hår. Dagsvisit till västanåfallet också för första gången sen gudvetnär.
Juni
Marknad.
Halkbanan var läskig och jag sög hårt. Men man lär sig väl av alla erfarenheter antar jag. Min lärdom? Jag vill inte ha körkort av någon annan anledning än att sätta upp på CVt.
Ner till Beelz i några dagar och festa loss. Skrämmande välbehövligt. Midsommar och dunderförkyld.
Hittade lägenhet med Jens. Utekväll med sundsvallspojkarna som resultat. Should I've seen the signs?
Juli
Värmebölja. Beroende av honungsmelon.
Flyttade hemifrån.
Harry Potterpremiär med borttappade biljetter och mycket gräl och kalabalik till följd.
Inflyttningsfest hos Robin. Spårade mer i förhållandet.
Augusti
Medeltidsveckan! Helt underbart att få fly verkligheten ett tag med bra vänner.
Marit dök upp en dag med Emelie och åt scones.
Stephen Lynch och krog med Beelz.
Inflyttningsfest.
Första dagen i skolan. Blir utslängd från lägenheten en halvtimme in på nollningen men har en rolig flicka i gruppen och en realtivt söt phösare att försöka fokusera på istället.
September
Nollningen fortsätter. Blir officiellt singel. Tittar mer och mer på den supersnygga phösaren med hörntänder och vackra ögon. Spyr inför sagda snygging. Blir kär.
Försöker hänga med i skolan trots bristande intresse och taskiga prioriteringar.
Skrev teoriprov - clear. Körde upp - fail.
Oktober
Blev ihop med Thorssa. Firade Märtha och slutade i dygnblött kaos.
Första misslyckade tentan. Maskerad med nollningsgruppen.
Flydde till London en vecka.
Erika, Kix och jag var på invigningen av ToysRUs och sprang runt i lyckorus en hel förmiddag.
Mys framför Loke på en liten scen med sundsvallsflickor och Kix. Halloween med samma flickor och ömma fötter.
November
Kix hade prinsessparty (nej jag har fortfarande inte fått bilderna).
Andra tentan att faila.
Thorssa kom hem för en vecka och gjorde allt lite bättre.
Andra uppkörningen. Fail igen. Mamma tröstade med ljusterapi i köket och pappa tröstade med tårta.
Ante blev 20 och jag blev för full. Men jag var ju inte ensam om det iallafall...
December
Failade omtentan (tror jag, har inte orkat kolla). Gav upp mer och mer på skolan.
Provade spinning med Susanne.
Lussevaka med Beelz över msn.
Thorssa kom hem igen.
Jul och nyår. Magsjuka över den sistnämnda högtiden.



Så roligt år har jag haft.
Bättre lycka nästa gång. Det vill säga nu.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Spännande att läsa en summering ^^ Vissa grejer lät bra, andra mindre bra.. Men det brukar väl alltid vara så I guess? Livet är inte alltid en dans på rosor...

Måste bara påpeka; jag befann mig inte på svensk mark i juli, jag och Marit kom och hälsa på i augusti ;P (Jaja, kanske Ms. Petnoga nu, men jag tänkte bara på det eftersom jag befann mig i Frankrike hela juli... XP)

Håll huvudet högt! 2010 ska bli ett kanonår, så det så! ;D ( För det har jag bestämt, så då blir det så, host host... ^^; )

2010-01-12 @ 15:15:39
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0