Nu är jag hemma igen

Efter många om och men...

Igår fick pappa hämta mig i Sundsvall så jag var hemma vid 11 istället för 12 som om jag hade väntat på bussen hem. Så jag hann faktiskt komma hem, ta en snabbdusch och byta om till något finare än smutsiga resekläder före det var dags att kuta iväg till gymnasiet och se Johan och Susanne springa ut på trappan.
Han har rakat av sig skägget och jag kände helt ärligt inte igen honom förräns vid tredje utpekningen, visst är jag en duktig syster? Men det var häftigt att stå där i folkmassan och hänga rosor om halsen på honom, den lilla tönten håller på att växa upp.
Och Susanne var så himla fin i sin klänning! Fast man hela tiden blev besviken över längden när hon böjde sig framåt och den visade sig vara längre än den såg ut. Hon fick en flaska champange runt halsen istället för blommor (förlåt för att den var äcklig, det var inte jag som köpte den!).
När hon kommit upp på flaket vandrade jag, Alva och Fanny efter dem ett tag före vi splittrades åt olika håll och jag gick hem för att fortsätta fira Johan. Här hemma lagades det Lasagne för fullt och Johan stod och försökte sig på "Gubben Noak" på munspelet han fått från vår moster.
När alla satt i ett behagligt matkoma var det dags att studsa iväg till Susannes picnic på gräsmattan och trycka i sig lite mer. Sallad, potatissallad och nåt gott kött med en massa pommac och tårta.
Det var en grymt bra dag, natten på Arlanda till trots. (För er som inte följde mitt äventyr via sms: Jag skulle ha 40 minuter på mig mellan plan och nattåg men planet blev sent, min väska kom i mitten istället för tidigt och de hade en hund som skulle lukta i tullen = långsammare. Gissa vem som sprang genom halva flygplatsen och fortfarande missade tåget med 2 minuter?) Men när klockan var 8 var jag så jävla trött att det var löjligt och när jag vid halv 9 för fjärde gången nickade till i samma blogginlägg insåg jag att det var dags för sömn.

Idag är jag lite piggare och har ytterligare en student att fira - min älskade Märtha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0