Bara lite random sådär

På onsdag åker jag till London igen!

Jag borde komma på vad jag ska ha med mig.
Och tvätta åtminstone de kläderna.
Egentligen alla mina andra kläder också.
Men det är ju så långt ner till källaren.

Min häck känns 70tal.
Jag vet inte helt säkert vad det innebär men jag får en "70talskänsla" när jag ser den i skuggan.
Jag tror det är en bra grej.

Har relativt nyss bokat in biljetter ner till Beelz och stockholm sista helgen före Thorssa kommer hem (18-20 juni).

Imorgon ska jag införskaffa bikarbonat och sen ska jag baka ingefärskakor.
Den där punkten förklarar jag hur häftig den är sen.

Fortfarande inte slängt ihop den där kladdkakan jag kännt för att baka sen igår.
Får se om det suget också blir åtgärdat imorgon.

Jag är sämst på att följa det mesta just nu.
Läser knappt bloggar, har inte använt mig av bloggkoll på någon månad,
och orkar inte titta på de nya avsnitten jag laddar ner ur alla superbra serier.

Imorgon ska jag vara klädd i kort kjol.
Och vara barfota.
Oavsett väder.
Ni fattar inte hur man längtar efter det när man går varje dag
(+30'C i solen, drygt +25'C i skuggan)
 i svarta, långa byxor och skor som bara nästan är bekväma.

Jag vill ha körkort.
Bara för att ha mest.
Men ibland känns det praktiskt.

Typ när Kalle hittar nya fabriker att upptäcka.
2½ har vi nu att leka i.
Needs car.
Needs driver.

Jag har äntligen varit duktig och hämtat ut mina och Kix tågbiljetter till och från våra Londonflyg.
Hämtade ut dem idag.
Vi bokade dem 
i april.

Sommaren är här.
Jag borde sommarvaxa mina ben.
Jag känner behovet.
Men jag vill inte spara ut så mycket hår.
Hur lyckas jag göra det alla andra år?
Äckligt ju.
Egentligen.
Men värt det.

Hela dagen har en massa random sånger snurrat i mitt huvud.
Men ingen har riktigt fastnat.
Drumming song.
Everyone has AIDS.
Poison.
Bababa.
Flyga fri.

Jag sa ju redan i rubriken att det inte skulle finnas mycket sammanhang.
Jag håller bara vad jag lovar.

Det är varmt här.
Fast idag överlever man, tror inte det gått över 28 grader idag.

Varför tar bläcket i bläckpennor slut?
Är det bara för just mig det blir så?
För alla andra är bläcket bara "trögstartat".

Mina öronmuffar ligger fortfarande framme i bokhyllan.
Ingen aning om hur länge de legat där nu.
Och tumvantarna på golvet.
Insåg förra torsdagen,
två dagar före värmen kom,
att de nog itne skulle behövas igen på ett tag.

Jag glömmer hela tiden bort hur jag skulle lägga upp min nästa mens.
Fruktansvärt jobbigt att sitta och tänka på något och sen bli helt
"men, det går ju inte, då har jag ju en massa mens i London."
Och så har jag redan planerat bort den
egentligen.

Jag har koll på läget.

Visst var det kul att läsa om mina mensplaner?

Tycker det ska komma antagningsresultat för högskolan snart.
Vill sälja bort mina gamla,
dyra,
böcker om pedagogik.

Varför har folkhögskolor tidigare intagningsbesked?
Min lillebror har redan fått svar från tre han sökt till.
Vet visserligen itne hur många han sökte till,
5ish kanske.
Postade ett av breven åt honom i våras.
Fyfan vad tungt det var!
Det är inte klokt vilka arbetsprov man måste lämna på alla såna där "konstnärliga" och "skapande" linjer.

Nu börjar det bli mörkt.
Inte ritkgit ute än.
Men på mitt rum.
Massa ljus försvann när man stängde fönstret från myggorna.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, ja, lite random sisådär då XD Men skönt att skriva av sig ibland faktiskt...

2010-05-22 @ 02:48:57
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0