Emelies fredag

Efter en hektisk dag på praktiken där jag fick gå runt med en clipboard (vad heter de på svenska?) och se proffsig ut trots avsaknad av en vit rock så slutade jag till slut och kastade mig hemåt på cykeln.
Bytte om på rekordtid och samlade på mig min flera kilo tunga ryggsäck, sovsäckspåsen, påsen med lördagens kostym och en tygkasse med allt som inte fick plats i ryggsäcken före jag rusade ner till bussen som skulle gå alldeles för snart. Men jag hann iallafall och pustade ut samtidigt som jag befriade mina fötter från skorna i väntan på att Kix skulle hoppa på ute i bushen. När hon väl hoppat på avslöjades det att hon tyckte det var likvärdigt med offentligt skrevkliande att jag valde att ta på mig extra deo under armarna på bussen istället för att sitta där och lukta illa.
In på INgallerian för systembesök och en snabbvända till ICAs frysdisk före vi återvände till Navet där vi träffade på en Sandra och tillsammans hoppade på bussen en halvtimme före tänkt busstur.
Efter en stunds väntande i Njurunda så dyker så hela sällskapet upp: Emelie, Emma och Madde i två bilar. Emelie packar in Sandra och Kix och gasar iväg för att fortsätta elda igång våran badtunna medans jag får packa in mig i Emmas bil så att de ska få en någorlunda guidning. Visst har jag åkt den där vägen hur ofta som helst, men jag var ändå stolt över att faktiskt lyckas hitta helt ur minnet.
Lagom till att all sprit som ska vara kall lastats in kylskåpet dyker även Sarah upp och joinar mig i att vara hobo-chic till skillnad från resten av festen som är läskigt superfina.
Jag vet inte riktigt hur kul det är att läsa om den här kvällen egentligen. Det var en jävligt kul kväll och det finns en hel del störda roliga foton (som jag itne fått ännu). Men vad vi egentligen gjorde som man kan blogga om? 
Vi grillade och åt. Och drack.
Vi badade badtunna. Och drack.
Hoppade studsmatta.
Badade lite till och drack lite mer.
Jag, Madde och Sarah hoppade oss torra på studsmattan när vi badat klart.
In i stugvärmen igen och spela fia med hutt.
Hoppa lite till.
Drack lite till och plockade fram förspelstärningarna, ni vet där man kastar två tärningar och får typ "lick"/"neck" och sånt.
Spelade Hora där jag blev alldeles för mobbat utpekad av Emelie och blev alldeles för full.
Spelade lite biljard och drack lite mer och nån gång vid tre tiden somnade vi.

Ja, jag ska utöka inlägget med bilder sen när de kommer. Några bilder iallafall...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det var en kanonkväll! =D =D =D <3

2010-05-09 @ 21:01:46
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Btw, no mentioning of my prezzies to you? =O

2010-05-10 @ 16:44:13
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0