Svansjön

Igår så var jag och Erika nere i hufwudstaden och vände, men någonstans i den där U-svängen hann vi vara lite kulturella också.
Baletten var helt underbart fin att titta på och hut dumt det än låter blev jag lite förvånad över hur rörd jag blev, både av musiken och av dansen. Det var riktigt häftigt att sitta där i mörkret och krama Erikas hand medans man såg hur Odile förförde prinsen under balen och hur han sen försökte gottgöra sitt misstag och be om ursäkt till Odette. Ska sanningen fram är jag antagligen lite mer såld på musikaler, men det gör inte balett mindre häftigt jimlastormande.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva så jag bombarderar er med bilder istället.


Vi var uppe i ottan som sagt. Lägg märke till att världen utanför bussfönstrena är mörk... För övrigt var vi först ombord på en södergående Y-buss, något jag inte tror jag upplevt tidigare.


Vi skulle försöka oss på ett egofoto men lyckades aldrig o-blinka så efter x antal försök slutade det så här.

Frukost!   Lunch.

 Så här såg vi ut, fint va?


Kungliga Operan


Så här tjusigt var det inne i salongen där vi satt på andra balkong.

 
Champagne i Guldfoajén, som utlovat.

 Guldfoajén

 "Vanliga" foajén.

Sen shoppade vi loss lite löjligt mycket på utländska tidningar inne på pressbyrån också före vi hoppade på nattbussen hem, men det är inte riktigt samma historia.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och inget mess till MIG så jag kunde hälsa på snabbt? NEJNEJ! ITS COOL!!



also: Yes, tappat två X! Iaf på t-shirts. Skjortor tror jag att jag gick från XXL till XL bara. Tappat mycket arsle också så gått ner ett par nummer i midjan för brallor. So yeah... need moar clothes...

2010-10-10 @ 16:09:11
Postat av: Karin

Åh, vad länge sedan det var jag var där :o

2010-10-11 @ 10:28:15
Postat av: Emelie

Vilken fin bild på dig där på stationen måste jag säga, du ser så jäkla snygg och vuxen ut ;D Lång, smal och fin <3

Tjusig Operan var!

Va mysigt det lät, skulle också vilja göra detta :3

2010-10-11 @ 13:34:18
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0