Stoppa tiden, jag vill hoppa av!

Idag är det val och jag våndas. Antingen röstar jag på FPs skolpolitik som aftonbladets valkompass säger, men de vill ju så mycket dumt om allt som inte är skolan (NATO - wtf???). Eller så lyder jag DN och röstar på MP som visserligen är söta men inte verkar ha någon koll på någonting. Fast det kanske är SVT som har koll när de säger att F! är partiet för mig, men hur bra de än låter verkar de ändå inte ha full koll. Och nu har jag bara någon timme på mig att bestämma mig.
FP eller F!, det känns som två normala partier att stå och väga emellan....

Igår pluggade jag nästan hela dagen, jag kom inte så långt i boken men jag satt ändå i närmare 7 timmar och räknade ikapp mig. Fast när jag nästan började gråta mot slutet för att pytagoras bråkade med mig och Kalle hävdade att "det är en av de lättaste och mest användbara formlerna" så insåg jag att det kanske var ok att sluta. For now. Så idag ska jag plugga vidare. Oh joy.

Skolan i helhet känns alldeles jobbigt för snabb, om två veckor ska vi tenta av 7 kapitel kemi och jag har inte alls fattat det där med mol och att vi tills tentan "ska kunna de 20 första elementen i periodiska systemet utantill samt 'de vanliga' utanför det utantill" känns ju lagom uppmuntrade. Vad fasen räknas till ett 'vanligt' element??
Biologin är den kurs jag hänger med bäst i vilket väl iochförsig är rätt skönt, men jag vet ju att det jag kommer behöva mest när jag läser vidare är just matte och kemi.

Nej, så jävla pigg är jag inte nu för tiden och det suger. Vart tog all ork vägen? Nu ska jag hem, läsa kemi eller biologi, laga mat, rösta och sen iväg till Kalle för mer matte. Ni hör ju själva vilken fantastisk dag som väntar mig.


Kommentarer
Postat av: Beelz

http://www.youtube.com/watch?v=zGM-wSKFBpo&feature=related

2010-09-19 @ 21:40:12
URL: http://satan.blogg.se/
Postat av: Emelie

Man ska rösta det man känner för själv, vad som känns rätt helt enkelt, inte enligt vad andra säger eller vad olika test säger.. =P

Shit, 7 timmar?? Duktigt!

Usch, jobbigt det ska behöva gå så fort =/ Kämpa på hunny, jag tror på dig! <3

2010-09-19 @ 22:43:39
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0