I tried being serious once, worst 5 minutes of my life

Igår vaknade jag vid 8, satte mig vid facebook och bestämde mig för att jag snart skulle gå hem till mig och så fort jag kommit innanför dörren sätta mig ned med matten.
Såklart blev det inte så.
Istället kom jag ut strax före 12 och insåg att det varken dundersnöade eller var polarkyla. Fantastiskt!
Så jag ringde upp min barnslighets-polare Erika och "tvingade" med henne till pulkabacken.
Det var tre superroliga timmar av springande uppför och åkande nerför backen, även fast det var för mycket snö. Ja, ni hörde rätt, för mycket snö i pulkbacken. Den var väl ny? Men grejen är den att det fanns realtivt djupt med hårdpackad snö som man kan åka på, men sen var det mjuksnö med skare ovanpå i typ 30-40 cm så man sjönk igenom rätt rejält. Det hade dock varit någon som upptäckt detta problem före oss så i backen fanns det tre ungefär två meter bräda "streck" som blivit tillplattade så att man kunde åka pulka ner till skidspåret.
Vi race-ade mot några småbarn också. Vi (jag) utmanade storebror på 4-5 år som tackade ja, och det gjorde mellansyrran på 3-4 år också, helt plötsligt fanns det inte plats för ett race på banan så Erika, förståndig som hon är, bromsade ner oss så att vi förlorade. Men det var lugnt, jag vann när jag och mellansyrran tävlade igen. HAHA!

När det började regna vid 3-4 tiden vände vi tillbaka och gick hem för att titta på My little Pony - Friendship is Magic och A Very Potter Musical hemma hos mig.

Fick kanske inte så mycket matte gjort, men fan vad värt det det var.


Titta så fint det var på väg till backen...


Vi ramlade när boben körde ner sig i sagda mjuksnö. Erika skyddade iallafall ansiktet från all skare.


Så fint parkerade vi boben när vi föll.






Har jag sagt att vi har mycket snö här förresten? Just nu ser de normal-låga vallarna ut så här...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, fy fan va roligt, jag vill också! x3

Här har all snö börjat smälta bort nu =(

2011-01-19 @ 23:11:08
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0