En Kvinnodag

Vaknade pigg. Somnade på första halvan av matten och vaknade till av att det blev rast och Pontus frågade mig och Erii om vi ville börja spela D&D, sen dess har jag otroligt nog hållit mig vaken. I Sundsvall hade en massa föreningar gått ihop för att fira kvinnodagen på kårhuset så jag drog med mig pojkarna dit efter att matten var slut och jag snyltat på Pontus broccolipaj. Det var en bloggerska jag aldrig läst där som pratade om hur man kan bli påverkad av bloggar, på både gott och ont, och vad "utomstående" verkar ha för fördomar om bloggerskor. Hon var riktigt duktig och verkade vara en grymt trevlig tjej så kollade upp hennes blogg när jag kom hem. I was underwhelmed, men det kan kanke ha att göra med att jag bara läste de senaste tre inläggen som inget av dem var särskilt "viktigt". Det var olika folk som blivit inbjudna till att tala om sina relationer med kvinnor som inspirerat dem också. Emelies mamma hade ett jätterörande tal om sin mamma, en för mig okänd man berättade om sin mamma, fru och sina döttrar och hur de öppnat hans ögon och sen var det nån ung tjej från röda Korset som både verkade intressant som person, och det gjorde även kvinnan hon talade om, tyvärr var hon riktigt dålig på att tala inför publik utan läste mest innantill och slängde ur sig massa tomma ord som "typ/liksom/amen" och var allmänt stakig. Jag blev ledsen när jag såg henne prata, jag förstod ju att det här var ett viktigt tal för henne, men det kom liksom aldrig igenom allt stakande. När alla pratat klart och de skulle ha modevisning för tanter så smet vi iväg och tog bussarna hemåt. Jag hoppade av vid campuset här hemma istället och gick iväg för att möta Maddes pojkvän och hans kompisar. I helgen ska det nämligen vara någon tredagarskamp med lekar i snön för studenter och Thorssa tycker att jag är för dålig på att supa för att få vara på hans lag. Mitt lag kommer sparka hans lags röv. Vårt lag ska tydligen kalla oss själva för "IQ Firrepinne" och gå klädda i sopsäckar, det här känns lovande. Mindre lovande är att jag uppenbarligen inte läst reglerna tillräckligt noga. Vi ska tävla i 6 grenar, 3 varje dag, och för varje gren måste man dricka en lier phulvin. Har jag nämnt att jag har mattetenta på måndag? Fan vad studentigt instabilt livet blev helt plötsligt... Erii och Pontus tänkte iallafall åka in tidigt om morgnarna resten av den här veckan för att kunna intensiv-plugga inför matten (de vill få 100%, jag vill bara få ett G) så jag tänker haka på. Jag kanske inte är lika matte-smart som de är, eller ens har hunnit räkna nåt från D-kursen än, men det lär ju inte bli ett bättre resultat på provet av att jag sitter hemma och tycker synd om mig själv. Så det var min dag idag. Den har dessutom innehållt akut semlebrist. Pojkarna och jag tyckte köpesemlorna var dyra för 25:-/2-pack, när vi var tre och min mamma trodde inte jag skulle komma hem så pappa köpte bara åt dem. Fail.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter som du hade en trevlig kvinnodag iaf sötnos, och kul att du gillade mammas tal (jag fick läsa igenom det och tyckte det var fint ^^) =)

Synd på semlebristen bara, jag har inte heller ätit nån semla idag även fast jag tänkt det, totalt fail.. =/

2011-03-09 @ 00:15:18
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0