The wedding

Jag hade kemiföreläsning när Kate och William gifte sig, så jag får kolla på det nu via SVTplay.
Några tankar:
De sa att Kate konfirmerat sig för att lagen säger att de måste vara kristna "på riktigt". Betyder det att hon faktiskt konverterat innerst inne, eller gjorde hon det bara för att få gifta sig med mannen hon älskar?
Hennes klänning, ja hela hon, är helt underbart vacker. Men jag kan inte undgå att föredra hennes systers brudtärneklänning framför hennes. Är det superkrav på att man måste ha stora extravaganta klänningar när man blir kunglig? Victoria hade väl en rätt enkel även om den hade super-släp?



Yay för att de tagit bort biten om att bruden ska lyda sin make! Tillochmed adeln rör sig alltså in i 2000-talet.
Präst #2 som uträttade vigseln har en jättehärlig röst och ser ut som en trollkarl.
Westminster Abbey har en jättekonstig form, det finns jättemånga biter av kyrkan där gästerna verkligen inte kan ha sett bra alls.
Elton John är där, när de filmar gästerna under psalmsångerna så är han en av de få som knappt ser ut att sjunga alls. Blev han bara känd för att han var bög och hade glasögon?
Blomsterarrangemangen består av träd. Ja, träd. Hur jävla ... jagvetintevadmenrättcoolt är inte det?
Det var någon drottning från ett slöjbärande land som jag glömt namnet på nu som var där, hon hade helt ärligt en av de finare klänningarna av gästerna. Det gjorde mig glad.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter som ett mysigt bröllop ^^

2011-05-01 @ 21:18:46
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0