Valborg

Igår var det äntligen dags för årets piratpicknick! Tyvärr hade jag lyckats bli övertalad att dubbelboka och tog därför 20.15bussen tillbaka till Härnösand för att vara med på Tygge och Huldas inflyttningsfest. Det var en bra fest, hade det varit en vanlig helg så hade jag varit nöjd. Nu dök jag upp på en rätt bra fest med rätt bra folk (och Thorssa) i hopp om att få träffa Dilde. Som aldrig dök upp. Alltså hade jag lämnat ett fantastiskt piratgille med vackert väder, vackra flickor i underbara korsetter och fulla killar som skriker "ARRRRR!" åt allt man säger. I was disappoint.



Men några timmar hann jag iallafall vara en full och lycklig pirat. Jag hade tur med bussarna och kunde ta mig in till sundsvall i tid för att gå med i piratmarschen från stora torget ut till Granlo. Vi var ungefär 20-30 personer i varierande former av piratutstyrslar. Allt från 1700tals fancy till slitna rockare med bandanas och barnmaskerad. Det fanns också tre ninjor som envisades med att försöka smyga på oss och kasta vattenballonger när vi stod på torget och sjöng skrek Drunken sailor, de försvann dock ganska snart när vi beslagtog deras vattenballonger. Efter 40 minuters gång ungefär där vi skrikit på varenda bilist som saktat ner för att beundra oss så kom vi till slut fram till Dödens kullar där vi skulle hålla till. Besättningarna presenterades och jämfördes, för att behaga Kapten Tveskägge utsågs jag och 4 till ur paraden till skepps-skökor vilket, i början av kvällen före folk är aspackade eller om man som i mitt fall inte är singel, innebär att vi ska passa upp på alla befälen. Jag hade egentligen blivit satt på att massera Styrman Tass fötter, men hon hann inte avkräva det före det var dags för mig att gå. Något jag däremot hann göra var att slita loss köttet från två kycklingvingar, snylta till mig kladdkaka och honungsmelon, hälla i mig en flaska vin, smaka på andras alkoholer och beundra och hjälpa till att snöra åt korsetter. Jag kände mig väldigt socialt välanpassad när jag gick tillbaka ensam till Navet vid 8 på kvällen, lätt vinglandes och fortfarande med vanan att skrika "YARRR!" åt var och varannan person jag träffade.
Bilder lär komma, både från min tid och senare under kvällen, men folk har itne vaknat och nyktrat till nog för att lägga upp sånt på facebook än.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter som en väldigt rolig piratpicknick! =D Too bad att du fick lämna den så tidigt dock..

2011-05-01 @ 21:24:05
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0