NOSTALGITRIPP! (aka musikspam från 90tal + millenieskifte)

Ja, så har det hänt igen. Jag satte ig ned och tänkte läsa den här fina artikeln som vi ska ha skrivit ett fint referat av tills på onsdag. Men så fick jag en länk och en sak ledde till en annan...
Så nu tänkte jag spamma ner min blogg med lite nostalgi från min uppväxt. Före mp3, när man fick musiken genom att gå till en affär och köpa en skiva, titta på voxpop eller - som jag gjorde hela mellanstadiet - sitta bredvid en radio på helspänn för att spela in rätt låtar i rätt ordning till mixband. På kasetter.


Kommentarer
Postat av: Beelz

I nostalgiad so hard!

2011-09-15 @ 12:24:25
Postat av: Emelie

Satan va många videor du lagt upp, jag började kolla på typ de fem första, men får kolla in de andra senare =P Men jisses, snacka om nostalgi alltså! Detta var ju verkligen låtar man lyssnade på hela tiden då under 90-talet, vilka minnen alltså, haha!

2011-09-15 @ 17:17:28
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Okej, nu har jag sett varenda video du lagt upp, och måste skriva något om varje för varje video triggar verkligen ett minne, total nostalgitripp som du säger!



*Savage Garden – de gör så mysiga och härliga låtar, dock var videon lite mysko, haha.

*S Club 7 – denna låt lyssnade man verkligen hur mycket som helst på när man var liten, och man ville vara lika snygg och dansanta som tjejerna i gruppen, haha! And I just gotta add – magtröjor – snacka om nittiotal eller vad!

*Hanson – naw va de var pluttiga och söta!

*Five – gu va jag tyckte de var coola och snygga när jag var liten, haha!

*Blümchen – jisses vilken mysko video! Hon själv är väldigt snygg men videon är ju förfärlig, haha! Kommer ihåg att man lyssna en jädrans massa på den här låten, även fast man inte förstod ett ord av den!

2011-09-18 @ 22:02:14
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

*Lene – så ung och så söt, denna låt är så himla mysig! Söt video också.

*Dr Bombay – nog för att man faktiskt lyssnade en massa på hans låtar då, men nu tål jag dem inte, så denna hoppar jag faktiskt över, haha!

*Alanis Morrisette – älskar denna låt! Söt video också.

*Eagle Eye Cherry – mysig låt, total feel good låt!

*The Verve – älskar denna låt, tycker den är så fin (får mig dock alltid att tänka på slutet i filmen Cruel Intentions, för det var typ i den filmen jag hörde den först, haha).

2011-09-18 @ 22:03:08
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

*Los del rio – åh herregud, vem kommer inte ihåg Macarena sången liksom, omg! Alla kunde ju de rörelserna, haha!

*Las Ketchup – oj va stora de blev när de kom med den här låten, alla lyssnade verkligen på den överallt, och dansade som tokar, haha!

*Aqua – åh, Aqua! Som jag älskade dem, denna låt är så härlig, samma med videon! Man kan inte låta bli att bli glad av deras låtar och videor! Och Lene är så himla söt!

*Backstreet Boys – omg, så mycket man lyssnade på dessa killar under nittiotalet, och dansade som tusan till deras låtar, och jag tyckte denna video var så läskig då jag var liten, haha! Nu tycker jag den är störtskön!

*Westlife – även en grupp jag verkligen älskade, hade deras skivor och kunde typ alla låtarna då utantill, ah the memories! Kommer ihåg hur jag och syrran kunde stå och mima till deras låtar i vardagsrummet, haha!

2011-09-18 @ 22:04:03
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

*S.O.A.P. – som jag älskade den här låten, har inte tänkt på den på hur många år som helst, jösses va du har hittat många nostalgilåtar! Och snacka om totalt nittiotals smink, haha!

*M2M – först förstod jag inte vilken låt detta var, tills jag hörde den, och oj, den känns ju jättegammal men nog känner jag igen den alltid!

*Ricky Martin – omg Ricky Martin, hahaha, oj vilka minnen alltså! Shake it! Kommer alltid komma ihåg den där eviga debatten vare sig han var gay eller inte, det tog ju sin lilla tid innan han kom ut ur garderoben, haha.

*Atomic Kitten – så fin och mysig låt, och självklart är det magtröjor som gäller med tanke på att det var nittiotalet, haha.

*The Offspring – tänk att man lyssnade så mycket på och gillade den här låten, när man var så liten, haha! Tjejer dansandes i kortkorta kjolar, magtröjor och bikinis, ja herregud, haha.

2011-09-18 @ 22:05:05
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Emelie

*Nelly Furtado – mysig låt, som verkligen blev stor då den kom ut. Dock konstig video, med henne svävandes omkring, haha. (Och jag måste bara tillägga, igen – självklart magtröja. Jisses, det var verkligen magtröjor överallt då, haha!)

*TLC – ja men just det, denna låt! Ännu en låt jag totalt glömt bort men kände igen direkt då den satte igång, haha. Tycker att videon tog upp bra grejer också, att man ska vara nöjd för den man är, man är fin som man är!

*Drömhus – kommer ihåg hur man stod och mimade till denna låt hur mycket som helst då man var liten, underbara minnen! (Kan den fortfarande utantill, haha!)

*Graaf – oj va jag älskade Graaf systrarna, men tror att det var bara denna låt man hörde med dem, som man kommer ihåg iaf, haha! Kommer ihåg hur jag och min kompis mimade och hittade på rörelser och allting till den här låten, härliga minnen alltså!

*Hanna Hedlund – oj ja denna låt ja! Och vilket töntigt nummer, haha! Kanske därför man gillade det som barn, haha.

2011-09-18 @ 22:06:04
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0