Rencon

Jag var hos Susanne i Falun i helgen, och gick på Rencon. Det var askul, och förkylningen lugnade ner sig så att jag ändå kunde satsa 85% på hopp-och-skutt. Vi kramade folk, blev kompisar med ett sjukt bra gäng av härligt folk och undvek de lite mer .. påfrestande konventarna. Det sjöngs en hel del kareoke och dracks en hel del lokor och chailattar.
Under lördagen kom dessutom det japanska bandet Punklock dit och spelade i två timmar. Jag och Maja passade på att köpa varsin skiva och få dem signerade. Trummisen (om jag minns rätt) sa att Maja var söt, och han och sångaren tyckte om min mustach!
Här får ni den vanliga bildparaden.


Är det konvent så är det, så jag och någon annan tjej i kareokerummet sjöng Sailor Moon



Det underbara gänget som vi höll oss till under helgen, minus Maja som fotar.


( Så här får ni en bild på hur söt hon är när vi sitter på caféet istället.)


Till slut kom maten också, jag och Susanne delade på en 30 sushibitar stor båt.


Eva var jättesöt som Honey-senpai från Ouran High School Host Club...
Samma serie som Susanne cosplayde från.



Rebecka och Maja ställde dessutom upp i Cosplaytävlingen med sina egensydda dräkter, även om ingen av dem vann.


Den här dräkten vann inte heller, även om jag tror att det var den mest detaljerade...

Såklart var jag både Pinkie Pie och tentakelmonster under konventet. Jag tror för övrigt att mina tentakler behöver fyllas på med vadd, de största såg nästan ut som hängbröst mot slutet av kvällen med säkert en decimeter tomt tyg före vaddet tog vid....


På söndagen bytte alla - utom Susanne - kostymer...
Till att bli
rosa. Nej, det var inte förplanerat att vi skulle matcha.


Och nu börjar bilderna sina, så här får ni en låt med Punklock som jag spelade in under deras konsert. Ljudet är inte det bästa alla gånger, men det är filmat så det blir det upplagt.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ser ut dom du hade det väldigt roligt, och va skönt att förkylningen la sig lite så du kunde köra på 85% iaf! ;D

2012-03-01 @ 15:12:00
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0