Fri-TIDS-dag

Jag skolkade som sagt från friluftsdagen för att få ha lite tid för att göra vad jag vill istället. Det blev rätt bra enligt mig...
Jagade upp Marcus strax före klockan sex för att jag skulle hinna med en buss ut till samhällsblondinens hållplats så att jag på ett smidigt sätt skulle kunna mörda henne där. Vi åt frukost, kollade hennes schema, kom på att Johan kanske gick i hennes klass. Det gjorde hon inte så han vägrade att ninja ut sig åt mig, istället påmindne han om att Susanne gick i hennes klass. Alltså ringer jag Susanne och väcker henne samtidigt som jag släpas ut genom dörren av Assar som aldrig kan lära sig att inte dra de första minuterna av promenader.
Hon vill inte heller leka ninja men kan tänka sig att spionera och peka ut offret åt mig som inte har någon aning om hur hon ser ut.
Sitter och lodar lite på internet före jag knatar iväg till Härnösands Gymnasium och möter upp med Susanne som på ett smidigt sätt smyger in mig i deras klassrum och pekar ut henne. Vi sätter oss i korridoren och väntar på att hon ska gå till matsalen, efter kanske 20 minuters allmänt babblande från vår sida ser vi det blonda huvudet med 15 nyanser för mörk foundation titta ut och börja röra sig mot byggnadens utgång. Vi följer efter och när hon bara hunnit någon meter utanför dörren smyger jag fram och hugger henne samtidigt som jag presenterar mig. GAWHD, det var SÅ snyggt gjort! Mycket stiligt mycket stiligt.

Jag och Susanne fortsätter mot matsalen där vi sitter och disskuterar DeathGame, anime, porr  och annat viktigt i ungefär 2 timmar före hennes lektion börjar. Eftersom det visar sig att Marcus slutar då så gör vi sällskap ner till stan där jag lyckas övertala honom att köpa glass. De har visserligen inte börjat med mina älskade glassbåtar än, men jag kunde inte motstå att köpa en kulglass ändå. Trots vädret. Ok för att det inte var kall-kallt men det blåste så pass att man på vissa ställen i motvind bokstavligt talat bara trampade på stället.
Knatade hem till mig och tittade på Lejonkungen och nu sitter jag här och funderar på vad jag vill göra eftersom jag inte är i stallet.

Den här dagen blev grovt mycket bättre än någon friluftsdag med maskerad och isskulpetering någonsin skulle kunna bli.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag tycker då det här lät som en myyyycket bättre dag än dumt friluftsarbete, speciellt när jag då inte kunde vara med dej och hacka på allt och alla XD
Grattis till ditt kill, det lät jättesnyggt gjort ;)

2008-03-12 @ 08:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0