These boots were made for walking

Helt plötsligt fick jag denna strålande dag ett telefonsamtal från en upprörd Märtha. Ingen borta hos henne ville följa med på en vårpromenad! Hur understod de sig att trotsa hennes önskemål? Tur nog var jag också på humör för solig luft så det var bara att dra på sig gummistövlarna och traska bort. Vi tog vändan runt Gådeåby och Säbrå före vi var tillbaka inne i Härnösand. Ungefär en mils promenad med den fantastiska egenskapen att den inte alls känns lång.
Vi gick i ungefär en timme och tittade på lammungar, tussilago, forsande vårbäckar samtidigt som vi diskuterade sånt som är viktigt här i livet. Allt från lakritssingoalla till förfallna klasskamrater och spöken disskuterades före vi hamnade vid mitt köksbord med varsitt glas bräddfyllt med gyllene apelsinjuice.

Nej Jens, jag vill inte övningsköra idag.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vilken mysig dag det låter som! :3

2009-04-13 @ 21:57:29
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0