So how was Paris?

Först tillbringade jag 5½ timme på en Ybuss där jag efter misslyckade sömnförsök blev sönderpratad av ett fyllo från Sundsvall som nu på obestämd tid skulle till Thailand. Hans väska var borta när vi hoppade av på arlanda och jag var bara glad att det innebar att han försvann lika snabbt.
Efter lagom mycket förvirring och frustration vid incheckningsautomaterna så slutade det med att jag ändå fick checka in öga mot öga och klockan halv 6 på morgonen stod jag alltså sömndrucken i en lång och ringlande kö.
Kom ombord på planet. Mannen bredvid mig sov första halvan av resan, jag sov andra halvan. Men lagom till landning var båda tillräckligt pigga för att det skulle komma fram att han var väl bekant med Paris, dess transportsystem och språket så jag förföljde honom ut ur planet, över flygplatsen, tills vi fått väskor och ner till tåget från flygplatsen. På tåget mötte vi en dansk kvinna som var lika förvirrad som mig och helt plötsligt var vi två som följde honom hack i häl medans han godmodigt pekade ut hur vi skulle gå för att hitta rätt. Det där med gubbar verkar vara ett bra trick för att komma fram helskinnad.... Den här var en affärsman från Dubai som följde mig fram tills rulltrappan upp till Marit.

Marit och jag lyckades hoppa på en ung fransyska som knappt kunde engelska för att få henne att guida oss till den station där vi skulle möta Emelie och där satt vi sedan läskigt länge och avr sura på henne som aldrig svarade på mina sms. Tydligen skickade jag dem till hennes franska hemnummer, inte kan jag kunna allt!
Möttes till slut gjorde vi iallafall och sen bar det av bakom ett demonstrationståg till La Bastille där det tog oss säkert en timme bara att gå över torget på grund av alla människor som deltog i deras demonstrationsmöte!


På något sätt tog vi oss ändå fram till Hotellet där vi kunde dumpa väskorna, kramas ut ordentligt och sedan fundera på att hitta en plats att äta. Vi hamnade på någon söt liten resturang med trevliga priser. De åt kyckling med cola resp. vitt vin och jag tog nån supergodast sallad med vitt vin som var billigare än cola, jag är inte den som är den.
På kvällen kände vi ändå att vi var något för trötta för att vara klara att gå ut och utforska världen så istället satt vi inne på hotellrummet och drack bacardi breezer, röd vodka och tröck i oss kex, godis och chilinötter som snarare smakade curry.
På något sätt så lyckades vi flumma på liiite för bra med kameror och musik så nu finns det tyvärr bevis på hur hemskt det låter när jag och Emelie sjunger med i kärleksballader. 3 filmer blev det, vi står för den här men de andra två är mer utpressning så de behåller vi oss för själva. Men som sagt, falsksång, sovkläder och mer flum än alkohol trots att bacardiflaskan är tom.... Enjoy?




Kommentarer
Postat av: Emelie

Det var faktiskt en underbar första dag i Paris må jag säga ^^

Hahaha, åh herregud, vi ligger ute på internet, va heeemskt! XP

2009-02-07 @ 01:15:00
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Beelzeboss

verkade nice i paris.

sv: Jag ramlade inte på trappan! Jorden ramlade på mig!!!

2009-02-07 @ 13:12:51
URL: http://satan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0