Fanjävlahelvetesskit

Gick runt till tre ställen som sökte kockar och tittade dessutom in på butiker som jag känner lika bra som mig själv, antagligen bättre.
Mannen på Viktoria var trevlig, även om det var tydligt att han tyckte att jag verkade vara en inkompetent snorunge så tog han sig tid att prata med mig och sa att jag gärna får komma tillbaka som servitris i sommar. Men jag fick ändå inte en chans att lämna mitt CV.
Alla andra ställen jag gick till var hur aviga som helst, kunde jag inte laga hela menyn på en halvtimme så var jag inte värd ett handslag eller ett adjö. Sökte de inte jobb så var de ännu otrevligare och såg ut som att de skulle brista ut i ett hånskratt när som helst.
Great egoboost! Not.

Dagen har därför tillbringats med att baka ut frustration tills det blev för mycket för att ens bakning skulle kunna hjälpa. Inte ens muffinsen blev bra! Hundmatskålen nästa för jordgubbssörjan som plockade ut ur ugnen. Visst, tigerkakan och chokladbollarna verkar ha blivit bra men när jag inte ens kan göra vettiga muffins har det fan gått för långt. Inte undra på att inget ställe vill anställa mig. Jag klarar ju inte av ett skit. Nu ska jag sluta sitta här med hopbitna tänder och gå och baka bröd. Ciabatta låter spännande, kanske en rejäl degknådning är vad som behövs?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men lilla gumman, jag förstår att det suger att det gick skit, men ja, inte mycket man kan göra åt det... =/ Tyvärr.. Synd det där med kakorna också, men du är inte alls dålig, varför säger du att du inte klarar av ett skit för?? Det är så inte sant, så det så! Du är jätteduktig, på sjuhelsike många saker, så det så! Lyssna på mig nu, för du vet att jag alltid har rätt ;P Här får du en stooor kram från mig iallafall! <3 Mindre än tvp veckor kvar nu gumman =)

2009-01-16 @ 18:10:29
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det smakade ju mumsmums vännen min :)

Och dom är bara dumma i sundsvall Tykka bättre du frågar butikerna på lördag i birsta ide :D



Gosmyskysshångelgos

2009-01-16 @ 22:53:10
Postat av: Kix

Dont worry, we love you even though they apparently dont <3

2009-01-19 @ 23:44:28
URL: http://zerokex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0