Times flies like arrows, fruit flies like bananas

För ett tag sen när jag följde med Jens på systembolaget fick jag en chock. Det var lugnt att jag såg människor som jag vet är ett eller två år äldre än mig handla där även om vissa kändes för unga ändå. Men den riktiga chocken kom när en tjej jag gick högstadiet med gick därifrån med två påsar. Tog de inte leg? Har hon falsk leg? Ser de inte att hon är för ung, trots att hon absolut skulle kunna gå som 23 mycket lättare än den där 87an? Hon är ju bara en 89a! Vi är ju inte 20 än, vi är fortfarande små!
Sen kom jag på att hon är ju januaribarn, då är det ok. Men jag är absolut fortfarande för liten. Och oj vad Jens kommer bli less på mig och resten av världen när jag tigger systemärenden för valborg. För jag kommer vara för liten jättelänge till. För jag kan inte vara så vuxen.

Sen kom den.
Insikten.
Om bara två veckor, exakt idag faktiskt, får jag också handla där. När blev jag så vuxen? Eller ska jag hinna bli så vuxen på de här två veckorna? Nej jag tror verkligen inte att jag kommer förstå det på riktigt ens när den dagen infinner sig. Inte egentligen, men det förhindrar såklart inte att jag springer dit mitt på dagen den tisdagen.

Kommentarer
Postat av: Älskling <3

jag kan gå åt dig ändå älskling =>

2009-03-10 @ 16:21:32
Postat av: Emelie

Ja, visst känns det konstigt att vi snart faktiskt är så "gamla" att vi faktiskt får bl.a. gå på systemet.. O.o'

2009-03-10 @ 23:33:40
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0