Första dagen i skolan

Fy fan vad kul den här veckan kommer bli!

Min klass består av en massa snygga tjejer i snygga kläder, precis som på gymnasiet, men här verkar de faktiskt vara begåvade med självdistans och sexskämt.
Vi började med en förvirrad samling utanför sigma dör vi skulle få information, men den blev det inget med så istället gick vi direkt till maten där vi försökte bonda lite sinnesemellan. Hittade en Ella från tyskland som är söt och en dilde från stockholm som är lika galen som jag, även om hon är mer nischad än vad jag är.
Efter en konstig men ätbar röra föstes vi iväg till någon studentkorridor där vi snodde grupprummet för att fixa våra nollningsdräkter och flagga. Vi ska vara indianer och kallar oss numera för Tribe Zero.
Vad vi gjorde? Jag vet inte riktigt, vi övade nollelagarna, utvalda sånger, försökte lära oss varandras namn och satte ihop en liten pjäs som vi framföre senare på kvällen som presentation utav vår grupp inför PheasMeisteriet.
Men när de kom och klottrade svarta kryss på våra ryggar råkade jag titta en PM i ögonen! Jag vet inte vad som slog slint i mitt huvud som inte ens insåg att jag skulle vända bort blicken före hon blängde på mig.

För er som inte blivit nollade är det så här:
Nollor är sämst. Nollorna vallas runt som en skock med får av Phaddrar och över alla regerar PM. Om vi ser PM på hundra meters håll ska vi genast bli omåttligt intresserade av våra skor eller marken. Är vi en hel nollegrupp och PM kommer ska vi falla på knä inför deras överhet.
It is awesome!
Det enda jag undrar över är hur jag ska kunna fokusera på kurslitteratur samtidigt för det stod fortfarande att vi skulle ha läst under den här veckan. Och sen undrar jag när vi ska få våra overaller...

Kommentarer
Postat av: Erika H

Hahahaha~~ låter som du kommer ha jätteskoj där!

2009-09-01 @ 09:07:23
Postat av: Emelie

Fan va kul det låter! Åh, jag blir ganska avis, haha =P Vi som bara går kurs bli ju utmobbade, får bara plugga, missa alla de där roliga sakerna med att börja universitetet.. >_<

Aja, hopefully blir det min tur nästa höst ^^

Men great att det låter som du har det så bra där! ;D

2009-09-01 @ 10:19:44
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0