Dream on

Jag sov så sjukt jävla dåligt inatt. Tyckte jag vaknade hela tiden. Men jag hade iallafall interessanta drömmar mellan mina uppvaknanden.
Den häftigaste och mest spännande var utan tvekan när jag och en massa random folk satt i någon stor föreläsningssal. Det var någon som föreläste om "fenomenet" Nimrod. Så fort han uppdaterade på bloggen syntes det även på en stor skärm på scenen. På skärmen gick en trailer för filmen om hans liv som tydligen var det hemliga projektet han jobbat med halva hösten. Nimrod var en skithäftig robotkämpe, överöst med snygga robotbrudar och tillsammans spöade de lite människohäck. Plötsligt blinkade skärmen till och man såg en mobilbloggning med ett foto av publiken på just den här föreläsninen. Tumult utbröt, vilka var de närmaste personerna på bilden? Var kunde han sitta? Två rader bakom oss tydligen men ingenstans kunde jag se hans tatuerade fingrar. På platsen han antagligen suttit på när fotot togs satt istället en 18årig brat med råttfärgat hår, det kan väl inte stämma? Blink på skärmen igen. Nu från andra sidan på publikhavet. Igen och igen, varje gång från en ny plats. Till slut ett riktigt, fotolöst, inlägg från Den Riktiga Nim som hånade vår jakt på hans identitet och avslöjade att han skickat hemliga order till de olika mobilbloggarna att låtsas vara honom för att se hur folk skulle reagera.
Nu när jag är vaken är jag lite ebsviken över att det inte blir nån sån film, den såg bra ut...

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha, fan va frän dröm! XD

2010-02-01 @ 16:10:24
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0