Jag sov max 4 timmar inatt.

Igår smet jag iväg till Emelie efter jobbet. Vi var ute i hennes stuga och badade i den orättvist varma sjön och låg på flotten och pratade.
Osså var vi duktiga. Vi målade om deras utemöbler, en soffa och två fåtöljer är numera vita. Precis som vi.
När vi var klara skulle vi först skölja av oss i poolen så att vi skulle vara rena nog för att äta. Sen duschade vi och skrubbade varandra med en jävligt hård nagelborste för att få bort det sista. När vi sen klätt på oss kläder igen så börjar vi direkt upptäcka nya färgfläckar. Kanske inte riktigt den innebörd man vill att orden "har fått färg" ska ha under sommaren.
Det konstaterades också att Emelies franska trafikvanor sitter i än och att hon "kör som en biltjuv" trots att hon verkligen har koll på vad som händer. Men det fantastiska exemplet på det är när hennes moster(?) påstår att hon inte saktar ner tillräckligt i kurvorna och Emelie försvarar sig med att hon visst går ner i 80 då. "På en 70sträcka ja!" utbrister då sagda påhoppare. Så när jag skulle köra hem oss från ICA till lägenheten inne i stan kände jag mig lagom mesig som låg "snarare 68km/h än 73km/h på 70sträckan" som Emelie brukar.... Jag har också konstaterat att det känns lugnare att köra hennes bil på en asfalterad väg med linjer än vår bil på en smal och krokig skogsväg.
För en gångs skull åt vi bara upp ungefär hälften av godiset vi köpt, trots att vi satt uppe till en bra bit efter midnatt och såg på filmer och kramades. Men när vi började smågäspa vid 2.30 och jag insåg att jag skulle upp 6.30 så var det lika bra att ge efter och sluta dansa runt i vardagsrummet.

Vi ska se hur biografen ser ut och sen ska vi kanske ses igen på lördag för Letters To Juliet.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det var en supermysig dag och kväll sötnos! <3

Vadå kör som en biltjuv, hmpf... Tycker jag väl inte... Och jag vette tusan hur fort jag kör i kurvorna, lagomt för att det ska gå bra tycker jag iallafall! =P

Och du var inte ett dugg mesig! Du kör ju som jag körde då jag just tagit körkortet (har ju haft det lite längre än dig, så..), men jag tycker du körde bra! ;D

2010-07-22 @ 00:17:47
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0