Long time no see

Jag blev meddragen på nollningen iår igen, trots att jag verkligen tänkte låta bli iår eftersom nollningspaketet var dyrt och jag inte orkar sova över hos folk hela tiden.
Men hittills har det varit värt det.

Igår var det Ölympiska spelen. Något som innebär att alla nollor blir forslade till Sidsjön där vi ska leka dryckeslekar en hel kväll. Och nu menar jag inte dryckeslekar "jag har aldrig" eller "caps", jag menar dryckeslekar "Svep en öl, grabba tag i en kompis, gå skottkärran och gör det snabbast av alla". Jag var med i irländsk julafton. Det gick... sisådär, min ninjamask luktade härligt mycket jordgubb av cidern jag fått låna att svepa i mig i sann mytec-anda (ligger man efter så ökar man eller fuskar, helst båda men alltid snyggt). Ja just det. Min nollningsgrupp, Gargamel, var utklädda till ninjor för en dag.
I ett försök att smöra ordentligt för komissionen med ett fint spex föreslog Tott att man ju kunde göra en eldshow med hennes eldsvärd, det kändes ju ninjigt och bra. Och helt plötsligt hade jag anmält mig till att lära mig en koreografi och att hantera en eldstav och göra matrix-lutningar.
Det var ascoolt! Jag var ju långt ifrån lika bra som hon men är man inte aktiv gycklare själv så tänkte man nog inte på hur supern00big jag var utan såg, precis som jag alltid brukar göra, bara hur snyggt det är med eld i mörkret. Efteråt var folk som tittat på helt till sig och jag hörde nån utbytesstudent gasta om hur bra val det var att åka till Sverige för vi är så "exotiska". Det var häftigt att vara delaktig, ännu mer häftigt att inte behöva frysa för några minuter. Men i fortsättningen tror jag ändå att jag står kvar vid sidan om och hejar, det är enklare att titta på en helhetsbild och uppskatta än att vara en del av den och akta sig för ett eldsvärd som slungas mot dig.

Men jag antar att jag kan räkna det här som ett septemberuppdrag eftersom det var absolut första gången jag eldat på det sättet.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Kul med nollning ju ;D Vilken skulle du klassa som bäst so far?

Fan va coolt att lära sig hålla på med eld! =D

2010-09-03 @ 13:14:43
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0