Tur att man har självdistans

Mitt majuppdrag då:
I lördags så förväntade jag mig att bli helt mörbultad. Tur nog så hade jag fel.
Efter många om och men blev det till sist bara jag och Anette som tog oss iväg på workshopen i poledance, men shit vad kul vi hade!
Vi var 6 elever och 3 instruktörer som stod i ett soligt rum på stadshuset med en uppmonterad stång på någon slags scen. Under den timmen vi provade på dansandet så fick vi börja med en massa övningar för att lära oss rulla på höfterna, puta med rumpan och slänga med håret. Efter att vi lärt oss hur man på bästa sätt gjorde hårflippar skulle vi lära oss gå sexigt, vilket tydligen innebär att man inte lyfter fötterna från golvet utan låter tårna släpa efter medans man går, så långsamt som möjligt skulle det också vara. Jag kände mer hur jag vinglade av att nästan stå på ett ben och skrapade bort huden på ovansidan stortån mot parketten. 
Sen kom tricken, vi fick lära oss tre tricks i följande ordning: "eldflugan", "snälla konstapeln" och nån slags "bugning".
Eldflugan var hur snygg som helst när alla andra gjorde den, själv kände jag mig bara fjantig som tyckte att det var hur läskigt som helst att släppa taget om golvet. Där skulle man hålla i sig i stången med båda händerna, lägga ena hälen runt stången och sen falla åt sidan vilket resulterar i att båda fötterna åker upp mot stången som mn snurrar något varv runt. Lättare än väntat men fortfarande rätt jobbigt att snurra utan att känna marken som sagt. De gör typ en sån snurr i den här videon 1:10 in, fast vi gjorde mer med fötterna än knäna.
Lägg märke till att det här var det första tricket vi fick lära oss! Vad för ondskefullt svåra saker kommer efter det mån tro?
Jo då kommer Snälla Konstapeln som går ut på att man ska stå på drygt rmlängdsvstånd från stången med särade ben, böja sig fram så att händerna vilar mot stången och glid så långt ner man kan med raka ben och utan att skjuta rygg, sen skulle man vicka på rumpan. Väldigt avancerat, jag lovar, inte alls som att det krävde mer självdistans än något annat.
Bugningen var om möjligt ännu simplare, man skulle stå på tå med ryggen mot stången och böjda ben, sen skulle man luta sig framåt och göra en hairflip. Löjligt simpel egentligen, samtidigt tror jag nästan att det var det snyggaste movet vi lärde oss. Det fanns väl egentligen ingen ful tjej där, men ingen man skulle vänd sig om efter på gatan heller (bortsett från nån blondin med oranget linne whos hips didn't lie), men när vi en efter en gick upp och slängde med håret så förvandlades alla i just det ögonblicket till nån slags sexig gudinna. Det är nåt särskilt med hairografy alltså...

All in all så hade jag himla kul med att få stå i ett rum fyllt med massa andra tjejer kvinnor och känna sig lite skojigt översexualiserad i en timme. Lätt någonting jag skulle vilja hålla på med oftare om jag haft pengar eller möjlighet! Även om jag har skrapade tår och blåslagna fötter.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Fy fan va roligt det låter! Åh, skulle jag också gärna testa på! x3

2011-05-17 @ 22:09:57
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Beelz

Oh vilken tur att du får tillfällen att känna dig "översexualiserad". Du är ju inte snuskig nog redan...

2011-05-18 @ 15:19:39
URL: http://superfuck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0