Bättre sent än aldrig - Bildspam från London (del 1)

 
Våra packningar, jag tyckte att jag var skitsmart som kom på att jag kunde få ner en väska i min väska. Emelie körde bara på klassikern att ha en stor, sparsamt packad väska.
 
Man  måste ju kolla på taxfreen lite grann iaf.
 
Om inte annat för att de har ställt upp alla vodkaflaskor så fint.
 
De hade ett bord där man kunde ladda mobilerna och surfa gratis, så jag passade på att stalka ikapp mig på Emelies blogg lite grann.~~
 
We're here!
 Emelie var så söt och blev helt till sig över "hur brittiskt allting såg ut!" när vi började komma in mot stan.
 
Gissa vilken stad som just varit värd för ett Olympiskt Spel?
 Vårt hotell var jättesöt och fint, men hissarna var typ lika rymliga som duschkabiner...
 vår fantastiska utsikt...
Dags för lite utforskning av grannskapet och jakt på mat!  
Kings Cross ^   v St. Pancras
 
 
Vi hittade något ställe som hette Mabels Tavern - hur gott och mysigt som helst!
 
För telefonkioskerna i London är trevliga och påminner om vilka nummer man ska ringa...
Efter maten svängde vi in på St. Pancras och Kings Cross och tittade lite också.
 
Men varför börja en fantastisk helg blygsamt? Tillbaka till hotellet och byt om för vi ska inviga resan med en musikal!
 För kan Emelie ta ... många bilder på hur fin hon är så kan jag också.
 Picadilly Circus
 
Teatern där Phantom of the Opera spelas.
 
Teatern på andra sidan gatan, som är precis lika fin.
 Hennes prickar är med!
Men vi var framme och hämtade biljetterna rätt tidigt, så vi passade på att springa bort till Trafalgar Square före showen. Och ja, jag pekade ut var vi hade sovit på Harry Potter-premiären. För jag är jobbig på det sättet.
 
Finis <3
 Emelies första glimt av Big Ben.
 
På väg tillbaka till teatern så upptäckte vi att det fanns ett Planet Hollywood i närheten.
 
Med en jävla Dalek! Jag höll på att skita på mig! Emelie fattade ingenting men fotade den åt mig ändå bara för att hon är så snäll.
 
De sålde glass i pausen och med tanke på var i musikalen de lade in pausen så tyckte jag att vi behövde lite glass.
Väl tillbaka på hotellet så tänkte vi vara lite semesteraliksar så vi försökte dricka världens sämsta vin, och delade på en flaska WKD.
***
 Världens nyttigaste frukost... Men den var billig och god iaf.
 
Största delen av fredagen spenderades i Harry Potter Studion, som snart ska få ett eget inlägg, men här kommer det vi hittade på när vi var klara där!
 
 
Maaat! 
 Världens fånigaste butik, men vi var ju tvugna att gå in och titta ändå.

 Europas(?) största leksaksbutik. Någon dag ska jag faktiskt komma ut med något därifrån också..
Istället svängde vi över till andra sidan gatan och tittade där med.
 
Helt tomhänta kände vi ändå att vi inte fick vara. 
Emelie lyckades dessutom få några klubbtips från personalen medans jag stod bortglömd i ett provrum (nej ok, det var bara väldigt välisolerat. Men alla var supertrevliga!) så på kvällen styrde vi kosan mot Mayfair i jakt på baluns.
 
Men först behöver man äta, och eftersom vi redan ätit italienskt en gång så var det dags för pubmat igen.(Ja, vi åt oplanerat ungefär varannan måltid på det sättet.)
 Väldigt konstiga skyltdockor (händerna!).
 
Vi hittade tyvärr inget ställe som kändes helt rätt, och med tanke på att vi varit uppe sen sextiden så drog vi hem med sista tunnelbanan strax efter midnatt, köpte en till WKD och hade kul på hotellrummet istället.
 
fortsättning följer

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

<3

2012-10-15 @ 13:01:03
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0