Insikter

Jag tillbringade helgen med Harry Potter-maraton hos en granne, hur skulle jag kunna tacka nej när de ringer 11 en lördagmorgon?
Det var jag, Ida och Thomas (som höll i det), Santa, två tjejer i Idas ålder och två killar i ... till och med äldre än Thomas. En av dem var 75a, och hade precis lika lätt för att sitta och kolla facebook på mobilen och skrika BACOOOON! som den minsta tjejen på 17 vårar.
Jag vill inte bli tråkig bara för att jag blir gammal, det är en väldigt konstig tanke, men jag vill inte vara som honom när jag är 37. När jag närmar mig 40 så vill jag faktiskt vara "tråkig" - jag vill inte stöta på småflickor, jag vill ha ett fast jobb, jag vill inte bli dumpad av strippor, och om jag ska vara på Harry Potter-maraton (för det vore ju kul) så vill jag göra det för att titta på filmerna, inte för att prata om hur sexig Emma Watson är och skrika om bacon när de duellerar inne på Mysteriedepartementet.
Men jag antar att omvänd åldersnoja är rätt uppfriskande när folk gifter och förökar sig till höger och vänster.

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Haha, jag måste ju säga att jag håller med dig =P

2013-02-18 @ 11:23:24
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0