Bilder kommer sen, om jag orkar då

Igår var jag i Sundsvall och lekte modell i dansstudion. Janina har ju öppnat eget nu, så hon ville ha massa fina bilder på kursutbudet att slänga upp på hemsidan. Där kom jag och 10-15 andra elever in i bilden. Vi blev uppsminkade och sen fick vi slåss om vem som ville göra vilka trick på vilka stänger. Det var hur kul som helst! Men lite trött i låren blev man ju när man skulle hänga uppochner för 4 fotografier, och folk behövde ta om sina grepp mellan dessa knapptryckningar. Jag borde verkligen stretchat ut efteråt.
När jag väl kom hem vid 7igt på kvällen så var jag så död att jag i princip bara hann få bort sminket (även om jag fortfarande glittrar) före jag somnade. Och vaknade 4 på morgonen utan att kunna somna om, så nu har jag varit uppe sen 5. 
Vi fick ta fina uttänkta foton där vi gjorde fina trick och visade de olika klassutbuden, och sen fick vi spöka ut oss ordentligt för möhippebilden. Hur kul som helst!
Det var rätt kul att se Janina bli fotad också, hon jobbar ju som modell ibland, och det märktes! När hon gjorde avancerade trick så gjorde hon bara tricken - precis som vi - men när hon bara satt på stången för ett porträttfoto så satt hon där och var allas vår söta Janina och pratade och skämtade, tills kameran lyftes, helt plötsligt ändrades hela hennes ansikte och hon smizade för glatta livet. Lite läskigt orättvist är det att hon är så jävla snygg till att börja med och sen ändå lyckas snygga upp sig ännu mer på kort.
Nu väntar vi bara på att få fotona, de borde komma nu i veckan. Det finns redan några bilder ute på facebook och instagram, men det är ju mobilfoton från rätt annorlunda vinklar än de riktiga eftersom vi som inte fotades fick trängas i dörröppningen för att inte synas i speglar.
Men det var en himla kul upplevelse att få bli uppiffad och få visa vad man kan för häftiga grejer inför en riktig kamera.

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Åh va roligt det här låter! Jag har sett några av bilderna på fb och instagram, riktigt läckert ;D Ser fram emot att se fler av dem! =D Du är så duktig på stången <3

2013-01-14 @ 14:46:26
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0