Birthday girl

Petra fyller år idag, och precis som mig valde hon att fira det fredagen före sin födelsedag, så det var vad jag gjorde efter stretchen i förrgår.
Det var jättekul! Kalaset började vid 3, och vi började med enkla kalasgrejer, som ballong-kastning, ätande av tårta med dinosaurieljus (jag fick den gröna!), kaplastavsbyggande, hela havet stormar och massa andra braiga lekar. 
Vi lekte och åt sötsaker tills klockan närmade sig 8 och det på något sätt blev så att vi rörde oss upp mot Södra Berget och deras resturang. Fyyy vad gott det var med deras grillmixtallrik, revbensspjällen bara smälte i munnen!
Det finns en mekanisk tjur där också, oj vad jag har lurat mig själv i alla dessa år att hästintresset skulle ha räddat mig. 10 sekunder satt jag första varvet, 12 det andra. Yes, så häftig är jag, å andra sidan så snittade väl vår grupp på 11 sekunder förutom den gången någon av killarna mirakulöst höll sig kvar i 16 sekunder... Jag vet inte hur det är med andra tjurar, men den här hade 3 nivåer. Vid 7 sekunder höjdes bockningarna till nivå 2 och efter 15 sekunder till den tredje och högsta nivån. 
Vid halv 11, när mitt första bussalternativ skulle gått, så rörde vi oss ner från berget och tillbaka till Petra och Robins lägenhet för alkohol, prat och youtubeklipp. Jag lyckades med konststycket att på en cider, en klunk kanelwhiskey, 3 shots turkisk peppar, och nästan en smirnoff ice bli full. I en timme. Sen spenderade de sista av oss bara tiden med att bygga kaplastavar i roliga former i väntan på att jag skulle kunna ta nästa buss vid halv 3. Och jag lyckades hålla mig vaken hela bussfärden hem trots att jag inte vågade tända någon lampa och läsa min bok!
 
 
För er som glömt vad kaplastavar är, här är Petra med ett torn. Det blev högre, men då nådde hon inte upp att lägga stavarna längre så Maria fick ta över.

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Mysigt med födelsedagsfirande! =) (Men har du inga bilder från ditt firande? =P)
Gu va kul att testa mekanisk tjur, haha! (Tror dock att jag skulle åka av direkt! xD)

2013-04-01 @ 13:19:33
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0