Fan

Jag har en dålig dag...
Den började inte dåligt, men den blev det. Och jag är på jobbet, så hej diskretare-internet-än-facebook-där-jag-iofs-ändå-inte-skulle-få-för-mig-att-klaga.
Jag har haft ett "ofrivilligt sabbatsår" nu och tanken var ju att klara mina tentor och börja sista året nu i höst. Men nej, såklart är jag så pass korkad att jag inte ens på femte försöket har lyckats sätta farmakokinetiken, eller terapin på det fjärde. Och det värsta är att jag inte haft tid att vara arg, ledsen och besviken på mig själv. Inte för att de känslorna inte finns där i överkant, utan för att jag har haft fullt upp med att jobba och försöka sätta ihop ett eget liv efter att ha lämnat allt jag och Erik byggde upp. Och ja, ibland gör den biten också fortfarande ont. Jag vet att det har gått tre månader nu, men det är fan bara en artondel av tiden vi var tillsammans, kan ni förstå det? En artondel!
Men nej, just precis nu är jag mest deppad över skolan och mitt kompletta misslyckande. Alla tar examen nu, Emelie tar till och med en dubbel examen i sina språk (grattis älskling, du är grym), och hela facebook svämmar över av diplomerade klasskompisar. Jeanette i klassen har ju dessutom fått jobb här på samma apotek som mig, så inne på kontoret hänger hennes nya namnskylt och väntar med "Leg. Receptarie" under namnet. Som ett jävla hån.
Pia och Magnus stod och snackade utbildning nyss, om hur tufft det brukade vara och hur outbildade och oförberedda receptariestudenterna som går nu är när vi kommer dit. Pia utbildade sig för 50 år sen, och före de ens fick börja på farmaci-utbildningen så fanns det något som kallades för "slasken" som de måste gå igenom först med en massa matte och kemi och grejer. Varpå Magnus slänger ur sig att "ja det kanske inte vore så dumt istället för som nu när alla kommer in och tror att de ska klara av det och sen inser halvvägs igenom och några hundra tusen i skuld att det var för svårt för dem". Boom. Nej nej, han beskrev inte alls vad jag nu går igenom.
Får man ge upp efter halva utbildningen? Får, får man säkert men i så fall ryker dessutom jobbet som jag har nu. Och ska jag i så fall utbilda mig till legitimerad tekniker istället för att bara jobba som kvalificerad tekniker som nu? Jag skulle säkert kunna göra det, men i princip alla apotek har satt stopp för att anställa fler tekniker så det är ju också galet ovärt. Så vad gör jag? Inbillar mig att jag på 2½ månad hinner plugga in 2 skitstora och elaka spärrtentor samtidigt som jag jobbar heltid? Går in i ett andra pausår? Dör?
Jag vet inte, så just nu står jag här på jobbet och låtsas att jag kan le mot kunderna tills ikväll när jag ska få dansa bort mina bekymmer.

Kommentarer
Postat av: Beelz

Brah, jag började plugga min tre-åriga utbildning 2010 :P
Är typ 50% klar atm. Du är inte ensam.

Also: Du hinner KANSKE inte med 2 svinsvåra tentor på 2,5 månader med heltidsjobb, men säkerligen klarar du minst en? Go for it. Slit genom sommaren och ha en lite mindre rolig sommar och försöka ace:a en iallafall?

2014-06-08 @ 09:19:22
URL: http://www.mindlevel.se/satan/
Postat av: Anonym

Du är inte korkad, så sluta med det. Du måste bara se till att hitta lite mer disciplin till att plugga, så tror jag faktiskt att du kommer klara de där tentorna galant =) Du har det inom dig, I know it!
Tack älskling, och snart är det din tur också! <3

2014-06-09 @ 16:26:22
Postat av: Emelie

(Skitsak, alltså, "Anyonym" är jag...)

2014-06-09 @ 16:26:48
URL: http://emeylie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0