Årets uppdrag

Det här var det jag kunde checka av på min massa-saker-att-göra-före-jag-dör-lista iår. Här är de tidigare åren (2010 2011)

 

I januari så unnade jag mig ett spabesök, som var sinnessjukt mysigt. Jag fick någon ansiktsbehandling, vaxade benen och lite till - men det som gjorde hela besöket värt det var att få fotmassage i en halvtimme efter att ha jobbat hårt under hela jullovet!

 

Min mamma älskar hemslöjd, och tydligen hade hon fått nys om en ny utställning på nordiska museet om slöjd i skolan genom tiderna. Så hon skickade in något gammalt syslöjdsalster och som tack fick hon två biljetter till vernissaget, jag fick den ena. Det var faktiskt mycket häftigare och mysigare än jag trodde att det skulle vara! Så i februari, hade jag och mamma en egen-dag på ybussar för att gå och titta på 100 år av grytlappar och smörknivar i några timmar. Och vi hade faktiskt kul, det ni.

 

I mars kom det äntligen, den där häftiga, och sjukt nerviga lektionen vi alla hade väntat på sen man först började dansa: vi skulle äntligen få hänga uppochner!

 

Både april och maj blev tyvärr utan några nya spännande saker, men helt ärligt så börjar ideerna faktiskt tryta efter 3 år.

 

I juni provade jag på att faktiskt Jobba på ett konvent för första gången. Jag hamnade på UppCons torg, vilket innebar en helg av vattenbärande, soptömmande och burkpantande. Det var ändå rätt nice, inte bara för att det innebar gratis inträde, utan man hade hela tiden något att göra, min arbetsgrupp var asbra och just eftersom vi stod på torget var man liksom fortfarande "med" på ett annat sätt än andra funkisar. Mindre kul var söndagens superregn som resulterade i ett översvämmat försäljningstält som vi fick sopa ut vatten ur i 6 timmar.

 

I juli var jag alldeles för upptagen med att jobba och plugga för att hinna hitta på något nytt och roligt, men å andra sidan så ledde min tråkiga julimånad till att jag i augusti klarade 4 av 6 omtentor på 1½ vecka - inte helt illa pillat.

 

I september åkte jag och Emelie till London (1+2), och det resulterade i månadsuppdraget att äntligen få besöka Harry Potter Studio Tour som jag längtat till enda sen jag hörde att det skulle starta!

 

I oktober hade jag och Erik varit tillsammans i 3 år.

 

Novembers present till mig var att ÄNTLIGEN komma upp i en shouldermount, och dessutom klara jag min första tenta på det här programmet på första försöket (läkemedels kemi).

 

Och sist men inte minst så lyckas vi i december äntligen göra antibiotika som faktiskt fungerade på våra skollabbar!

^ ser ni det stora hålet utan E.coli? Japp, det är vår medicin, det lila hålet är det vi skulle använda som var "ett riktigt".

Kommentarer
Postat av: Emelie S-L

Låter som du hunnit med en hel del trevligt under 2012 =) (Framför allt Londonresan! <3 Underbart minne för livet! =D)

2013-01-02 @ 23:56:08
URL: http://emeylie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0