Nyårsuppdragen - så gick det

Kommer ni ihåg mitt nyårslöfte 2010? Att göra en ny sak varje månad. Jag har faktiskt hållit det, bättre än jag trodde från början tillochmed.
De flesta uppdrag har fått inlägg tillägnade sig, andra inte. Men här kommer iallafall den slutgiltiga listan på allt häftigt jag hittade på förra året.

Januari:

Jag provade på att åka snowboard för första gången.

Februari:

I februari var planen att gå på en Londonmusikal, vi hamnade på Wicked som var helt underbart. Men vi gick också på en guidad tur i Jack The Rippers fotspår.

Mars:

Återigen så planerade jag en grej, och gjorde något annat också.

April:

Jag försökte mig på Free Hugs, det gick sådär...

Maj:

Äntligen lärde jag att ta på mig mascara utan att dö.

Jag fick äran att ”Beta-baka” ingefärskakorna i en kakbok

Juni:

Jag censurerar bort uppdraget här, men kul var det.

Juli:

Kalle lurade i mig en halv Bhut Jolokia (spökpeppar)

Och så tog jag äntligen Körkort också!

Augusti:

Att hoppa över uppdraget, hur dumt det än låter.

September:

Jag fick prova på att leka med en Eldstav, jag röstade för första gången någonsin och så var jag dessutom hårmodell och blev superblond

Oktober:

Jag firade ett år med Thorssa. Erika och jag drog dessutom söderut för att titta på Svansjön före jag  och resten av sveriges aspirerande studenter skrev högskoleprovet som jag i slutändan fick 1.3 på.

November:

I slutet av november började jag inse att de planerade uppdragen inte skulle hinnas med och jag beklagade mig inför mamma som erbjöd sig att lära mig spinna. Eftersom det var den sista hann vi dock bara med en lektion: Hur man snurrar på spinnrocken 101.

December:

Det blev tillslut min tur att vara spelledare vid våra rollspelsmöten, det var inte alls som jag trott men gick trots allt över förväntan.

I slutändan tycker jag nog ändå att det har varit ett riktigt spännande år och mest har det här nyårslöftet bara berikat min tid, även om man ibland blev stressad av att försöka komma på saker när månaden närmade sig sitt slut och man bara suttit på röven.
Därför lovar jag iår, 2011, att fortsätta med förra årets nyårslöfte - fast inte lika enhårt så att man blir jättestressad den 29e - och fyller dessutom ut det med att jag ska klara mig bra i skolan. Vilket innebär att jag har en vecka på mig att lära mig matte och en och en halv vecka för fysiken. Men det måste göras, jag ska in på Apotekslinjen i höst!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Var ju superkul med de där uppdragen, kul att följa dem, och kul att jag fick ta del av några av dem =D



Lycka till med pluggandet sötnos, klart du ska in på apotekslinjen, du SKA komma hit till Uppsala, så det så! <3

2011-01-03 @ 15:17:46
URL: http://emeylie.blogg.se/
Postat av: Richie

So much for one year!How you going to top it?

And listen to her, Uppsala is great :)

2011-01-03 @ 21:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0