Fat girls on bicycles

BLÄÄÄÄ!!!!! Cyklade just ner till stan för att lämna tillbaka några hyrfilmer. Första cykelturen i år. Jag pumpade däcken och började cykla. Plötsligt hör jag något nytt och konstigt ljud. Ni vet i Pippi på rymmen när hon letar efter Tommy och Annika och för att snabbare ta sig runt plockar upp några cykeldelar och "sätter ihop" en egen. När hon väl hittar Tommy och Annika så påpekar de att "men det där går ju itne att cykla på", hon håller emd och plötsligt faller allt med en skräll ihop... Ungefär det där "falla ihop ljudet" tillsammans med lite gnissel var det ljud som nu kom någonstans från den främre halvan av cykeln. Lagom roligt liksom. Nåja jag cyklar vidare och förvånas över hur många människor som är på stan så här "tidigt" men allt frå sitt svar när jag kommit fram. På torget är det den årliga "Cykelbytardagen" där man kan sälja bort sina gamla dåliga cyklar och köpa andras gamla bättre cyklar. Här kommer jag alltså cyklande ner till stan på en gnissalnde och skramlande ... sak ... och 20 meter bort så står folk och köper nya cyklar. Plötsligt blev det en helt ny dimension av pinsamhet.

Random funfact: Min nuvarande cykel köptes på cykelbytardagen för 6 år sedan och duger fortfrande att cykla på, även om den nu låter konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0