Gullefjun får vara pigg för oss båda

 image11


Det är påsk. I år igen. Konstigt nog. Jag är hur jävla trött som helst i huvudet. Jag vet inte riktigt när det vände men jag klarar mig uppenbarligen inte längre på samma mängd sömn som tidigare. Jag kommer gå under om det fortsätter så här...

Häntextra
Jag har påsklov, underbart. I torsdags så var det tydligen farligt att vara ute enligt vad SMHI sa på radion... Jag hörde det aldrig så då räknas det ändå inte. Fast Jonas den fegisen ville därför itne gå ut när vi väl hade traskat bort till Choclate House där vi sedan satt i två timmar. Jag trodde nästan att det skulle börja växa mossa på oss... Det kändes som ett patetiskt försök att visa att vi fortfrande är lika bra vänner som i höstas. Det är vi inte. De pinsamma tystnaderna byggdes på för vartenda ljudlöst andetag och när jag var klar med min sista bit chokladboll så ville jag nästan gråta över bristen på tyst-orsak. Det kändes så hemskt att behöva sitta där och känna att alla andra såg hur dåligt det hela flöt på. Nu i efterhand antar jag att de tog oss för ett par på en väldigt dålig dejt men just då kändes det tydligt att vi var patetiska före detta vänner. Det blev inte bättre av att en av mina ögongodisar satt vid bordet bredvid och såg ut att vara på dejt, eftersom det knappt sas något alls vid vårt bord var det en överdrivet stor kraftansträngning att inte lyssna på dem. Detta till trots att deras dejt inte heller verkade gå så jättebra.
På kvällen så drog Emelie, Kix, Märtha, Victor och jag iväg på gymnasiefesten där Emelie hittade ett ragg efter 10 minuter på dansgolvet som hon sedan dansade runt med i 20 ytterligare minuter. Sen återvände hon till mig och Kix där vi tre sedan stod och lekte lesbiska under resten av kvällen. Jag såg flera gånger hur killarna stirrade på de båda andra med åtrå men de rörde sig ändå inte ur fläcken och vi hörde kommentarer som "det är inte värt att försöka något, de där brudarna går bara på brudar" som viskades emellan dem. För att testa om folk alltså trodde att vi var en "vandrande lesbisk trekant" så höll vi konstant varandras händer eller hade armarna om midjorna på de andra när vi skulle någonstans. Hela festen trodde att vi var lesbiska och vi skrattade åt detta hela natten. För typiskt nog glömde ju alla att Emelie börjat kvällen med att bli uppraggad av en kille och att jag helt utanförvarning hade pussat en söt emo-pojke på kinden. Men vem bryr sig om heterosexuella tecken som pussar när det finns homosexuella tecken som handhållning här i världen? Ur led är tiden är allt jag har att säga.

Dagens Visa
Jag har tack och lov ingen låt på hjärnan men en sång som passar för dagen skulle väl kunna vara något påskigt... Gullefjun?

GULLEFJUN

Det var en kyckling som hette Gullefjun
hon skulle ge sig ut på promenad
Och solen lyste och gräset lockade
och hela världen var så hjärtans glad.
Det fanns ett hål uti hönsgår´ns nät
där genom trippade med lätta fjät
den lilla Gullefjun med mjuka silkesdun
och alla hönsen sa ka-ka-ka ka.

När Gullfjun kommit en bit på vägen
då mötte hon en svart och gammal katt
Men Gullfjun trodde inte han var farlig
så han blev inte rädd ett enda skvatt
Men katten slickade bums sin nos
han tänkte nog av Gullfjun göra mos
Den lilla Gullefjun med mjuka silkesdun
och alla hönsen sa ka-ka-ka ka.

Då hörde Gullefjun att någon skällde
och det kom rusande en väldig hund
Då tyckte katten det var bäst att springa
och så försvann han på en halv sekund
- Tack kära hund, sa lilla kycklingen
- Du räddat mig, du kan få bli min vän
Sa lilla Gullefjun med mjuka silkesdun
och alla hönsen sa ka-ka-ka ka.


Dagens nostalgitripp ^__^


image9
Mitt påskägg <3


image10
Mamma och jag färgade ägg >w<

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0