Bittersweet Symphony

Häntextra
Var för trött för det mesta idag. Somnade nästan på svenskan och var grovt stolt över att mina ögon var öppna hela vägen till navet. Emelie tyckte inte att jag var i stånd att jobba så istället bjöd hon hem mig på äppelpaj med "så mycket marsansås som du vill" och löfte om Buffyavsnittet "Beer Bad" som jag känt för sen i helgen. Tanken var att jag skulle få somna i hennes soffa. Har jag sagt att jag älskar henne?
Tyvärr är jag för trött för att klå nån av skitungarna i purjofighter så jag får helt enkelt fixa det imorgon. Fast det tar emot att göra det så sent, omgången är över på fredag.

Skolakuten
Min svenskalärare påminner om min mormor. Jag kommer dö under den här jävla kursen. Vill inteeee~~
Yngve har växt i mina ögon efter sin presentation idag, men han pratar fortfarande inte så pass rent att man hör vad fan karln säger, fast det kanske man lär sig med tiden? Kursen i sig verkar vettig men grovt krävande och vi kommer vara båda SPinorna i samma rum. Fatta trängseln!
Min religionslärare Anna verkar däremot vara rätt cool, jag medger (men det gör hon också, vilket är ett STORT PLUS) att hennes engelska är lite ringrostig men om man kan märka en så stor skillnad på början och slutet av lektionen finns det ju inget att oroa sig för. Eller hur?

Dagens Visa
Jag har ingen aning om varför eller nånting men den dök upp i min mp3spelare och gjorde mig lugn. Dagens visa är ingen annan nostalgitripp än Bittersweet Symphony med The Verve!!!

Bittersweet Symphony - The Verve
'Cause it's a bittersweet symphony this life
Trying to make ends meet, you're a slave to the money then you die
I'll take you down the only road I've ever been down
You know the one that takes you to the places where all the veins meet, yeah
No change, I can't change, I can't change, I can't change,
but I'm here in my mold , I am here in my mold
But I'm a million different people from one day to the next
I can't change my mold, no, no, no, no, no

Well, I've never prayed,
But tonight I'm on my knees, yeah
I need to hear some sounds that recognize the pain in me, yeah
I let the melody shine, let it cleanse my mind , I feel free now
But the airwaves are clean and there's nobody singing to me now

No change, I can't change, I can't change, I can't change,
but I'm here in my mold , I am here with my mold
And I'm a million different people from one day to the next
I can't change my mold, no, no, no, no, no

(Well have you ever been down?)
(I can't change, I can't change...)
(Ooooohhhhh...)

'Cause it's a bittersweet symphony this life
Trying to make ends meet, trying to find some money then you die
I'll take you down the only road I've ever been down
You know the one that takes you to the places where all the veins meet, yeah
You know I can't change, I can't change, I can't change,
but I'm here in my mold, I am here in my mold
And I'm a million different people from one day to the next
I can't change my mold, no,no,no,no,no
I can't change my mold, no,no,no,no,no
I can't change my mold, no,no,no,no,no

(It justs sex and violence melody and silence)
(It justs sex and violence melody and silence)
(I'll take you down the only road I've ever been down)
(It justs sex and violence melody and silence)
(I'll take you down the only road I've ever been down)
(Been down)
(Ever been down)
(Ever been down)(Lalalalalalaaaaaaaa...)
(Ever been down)
(Ever been down)
(Have you ever been down?)
(Have you ever been down?)
(Have you ever been down?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0