Jul jul krystade jul

Jag hittade en gran. En riktigt fin gran som pappa fick yxa ner åt mig. Den står ute i farstun nu och väntar på att släppas in, bild kommer senare.
När vi kom hem fick jag faktiskt andas ut i flera minuter före mamma kom hem och satte mig i arbete. Idag igen. Är det inte klart snart? Jag orkar snart inte mer! Varför blir det alltid så varje år? Man stressar fram halvdana klappar som känns perfekta när man stressar runt inne i affären, man stersstädar huset från golv till tak, tillochmed den där lilla bortglömda lådan längst inne i en skuffa-undan-garderob ska man sortera. Sen när julaftonen kommer har man traditioner som ska jäktas igenom i godan ro. För inte får man väl jäkta på själva julaftonen? Men fy fan för den segpropp som kommer sent till den årliga julmiddagen på grund av en illasinnad toalettkö, det vet de väl att vi minsann alltid äter julmiddagen så dags? Alltid. Alltid gjort, ska alltid göra. Nej, tyst, du har ingen talan för du är bara en av familjemedlemmarna för vilkens skull man låtsas fira hela spektaklet.
Ok jag överdriver men det känns verkligen som att hela julen består av stressade förberedelser för en traditionsfylld helg som måste vara tajmad och klar in i minsta detalj för att påminna om tidigare jular. Är det verkligen vad vi vill? Är man fjantig om man önskar sig en lugn och rofylld jul för en gångs skull?
Mina tankar går ut till alla stackare där ute som inte behöver dras med bara familjen utan med hela den stora släkten och alla extra krav som följer på detta. Jag ska tända ett ljus för er imorgon, det lovar jag.

Jag hoppas Marcus är klar med sitt knäckkok snart för jag behöver en kram efter allt plockande och kånkande och orkande och tvättande och sorterande.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Aww stackars Elisabeth. Nåja, God Jul! *krama*

2007-12-23 @ 16:57:21
Postat av: Emelie

Huva då, så ska det inte vara, din stackare.. =/

Klart du inte ör fjantig för att du önskar dej det!
Jag säga God Jul ändå! (L) *kramar om*

2008-01-05 @ 13:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0