Hakuna Matata

Häntextra
Gatufest igår. Det var askul men jag fattar inte hur jag kunde se så få människor jag kände. De enda vi träffade var Lisa, Matilda och Matildas lillasyster, såg en skymt av den där dumma emopojken, Andreas och Burre. Med tanke på hur många som var där är det ett stort jävla under. Nåja, så vad hände då under själva gatufesten?
Vi började med att köpa någonting ätbart före vi gick ner till tivolit för att kolla vilka karuseller som fanns. Anna åt något thailändskt nudelfjoff medans jag och Emelie satte i oss varsin tallrik Tex Mex. 
Före vi nu går vidare så kan det vara en bra idé att berätta vad vi hade på oss. Emelie hade en jättesöt röd klänning och snygga klackar, anna en kort rosa kjol, svart linne och svarta stövlar medans jag höll mig till svarta jeans och en grön nättröja som visade upp en svart bh.  Då så, då var moderapporten avklarad och vi går vidare till tivolit.
Vi har just kommit dit och kollat på priserna för biljetter och står som bäst och diskuterar huruvida vi ska dela på ett häfte med 6 elelr med 10 åk på när en (otroligt ful) kille går förbi, ser Annas urringning och genast vänder sig om för att fråga om vi vill bli bjudna på någon karusell? Eftersom Emelie tidigare under dagen påpekat att det är fult att tacka nej när någon insisterar på att ge bort något av fri vilja så tackar vi glatt ja och hoppar upp i en snurrande pendlande liten sak, kommer aldrig ihåg vad den heter men kul är det. Efteråt så frågar snubben Anna lite enskilt om hon vill åka virvelvinden med honom men när han säger att det bara gäller henne så vänder vi unisont på klackarna och går därifrån, med armarna om varandra och Anna i mitten. Naturligtvis kommer han springande efter oss och säger att även vi får åka, sätter ner mig och Emelie i en "korg"(?) och tar sen med sig Anna till en egen. Vi försökte hålla så god uppsikt som möjligt över hans förhavanden och kommenterade oroligt när hennes kjol började fladdra av snurrarna. Men han skötte sig, mot förmodan,  och efteråt så flydde vi sanbbt fältet.
På bron som vi gick över för att gå tillbaka till festområdet så hittar Emelie två hundralappar på marken som rätt snart kommer till användning i öltältet där Anna köper ett glas vitt vin och jag och Emelie  dricker päroncider. Från öltältet å ser vi också början av Markoolios framträdande och när Erika har dykt upp tvingar vi i Anna det sista av vinet för att kasta oss så långt fram som möjligt och sjunga med i alla nostalgitrippande låtar ännu högre än inne i tältet.
Vi vandrar vidare och sätter oss nere vid ån där vi har fin utsikt över bungyjumpkranen och kan se hur många som doppas och inte. Eftersom jag alltid velat testa bungyjump ända sen jag var liten så måste jag naturligtvis fråga vad det kostar, 600. Nu är ju inte 600 särskilt dyrt för att hoppa bungyjump, men grejen var att jag redan överstigit min budget med 200 spänn och alltså inte alls hade råd att lägga ut pengarna ifall jag ska kunna äta på Gotland.
Vi går tillbaka till öltältet, dricker mer cider och springer sedan iväg till Backyard Babies spelning på Norra Scenen. Fy fan vad bra de var! Jag kände verkligen hur lyckan fyllde upp hela mig och ville bara kyssa någon för att demonstrera det hela. Tyvärr så såg jag inte någon attraktiv person där så jag nöjde mig med att studsa och vara lycklig före Anna kom och tvingade bort mig för att gå och tälla sig framför The Arks tomma scen som inte skulle bli befolkad förrän om 40 jävla minuter. Orka vara sååå engagerad liksom. Allt knuffande och skrikande framför den tomma scenen och vissheten om att Backyard fortfarande röjde där borta försvann sakta all den där härliga rockglädjen och ersattes istället av irritation som blev särskilt uppenbar när buffeln i rosa tröja hotade att trampa ner mig för att jag råkat hamna framför honom i publiken (kan det kallas publik när det inte finns nåt band, är det inte bara en folkmassa då?) och helt enkelt vägrade hålla käft. När de väl kom upp så kunde man knappt andas och inte blev det bättre av att två korta tjockisar trängde sig framför mig oh Emelie, tre jävla rader av folk fick akut syrebrist. Jävla idioter! Efetr mycket knuffande hit och dit så började vi kämpa oss ut ur hopen för att istället hamna på sidan av och faktiskt kunna andas tillräckligt mycket för att uppskatta konserten. Trots att Ola Salo är jävligt mycket bättre på att få publikkontakt med TVpublik än livepublik, anledningen att folk var som galna ändå var alkohol blandat emd fanatism. Men han var fortfarande underhållande att titta på och om inte annat har han en mycket trevlig kropp som visades upp i halvnaket skick.
Efter The Ark så började vi vandra vår väg hemåt Emelie vilket tog sitt lilla tag, vi var där 20 i 3 ungefär och somnade väl kring halv fyra skulle jag tro.

Jag har nu ont i fötterna och har knappt någon röst kvar. På bussen hem så träffade jag en snubbe som började snakca med mig, han var hyfsat trevlig och av någon outgrundlig anledning bytte vi nummer, nåja han kan väl få en chans som komps antar jag. xD

Dagens Visa
När jag satt och väntade på bussen så fick jag helt plötsligt Best Friends Song med Stephen Lynch uppspelad i huvudet. Annars så känns just Lejonkungens hitlåt Hakua Matata bra för mig idag när jag har så jävla ont och är hysteriskt trött, men ändå rätt nöjd ,ed livet. Så frågan är då vilken text man borde lägga upp. .. Antar att de flesta redan kan Hakuna Matata så vi är lite rebelliska och lägger istället upp Stephen Lynch bara för att han gör mig glad. <3

Best friends song  - Stephen Lynch

Mark: I like my toast buttered
Stephen: And I'll take mine dry

Mark: I dig the Beatles
Stephen: I'm a stones kinda guy

Mark: I have fine taste
Stephen: And I like things cheap

Mark: I wanna stay up all night
Stephen: I just wanna sleep...with your sister

Mark: (I'm sorry, what'd you just say?)
Stephen: (What?)
Mark: (No, you just said something about you wanna sleep with...)

Mark: I like the sunshine
Stephen: And I wanna nail your sister
Mark: (See? There you just said it-)

Mark: I like Julia Roberts movies
Stephen: I just wanna fuck the shit outta your sister

Stephen: Well, Mark, you would rule
Mark: (What're you talking about?)
Stephen: If you'd say, it's cool
Mark: (It's not cool!)
Stephen: I'd go pick her up...at her junior high school...
Mark: (Woah, that sister?)


Stephen: Yeah your sister, yeah, I wanna fuck your sister. I wanna fuck her in fucking face, and then cum all over her fucking hair, and stick it in her eyeball-(unintelligble)

Mark: (You can't skullfuck my sister! Wait, woah. You wanna fuck my sister?)
Stephen: (Yes.)
Mark: (You wanna fuck my sister?)
Stephen: (Yeah.)
Mark: ($26.50)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0