Hollywoodisering! Dx

Igår så gick jag på senaste Harry Potterfilmen med Erika och Camilla. Som film var den helt OK även om den SÖG som filmatisering av en bok. Filmatiseringar av böcker går liksom ut på att flytta över en historia från en bok till en filmskärm, inte ta grundstoryn och namnet för att sedan flamsa runt som man vill. Favoritscener, ja till och med hela karaktärer, hade klippts bort och repliker hade bytt ägare. Dessutom var de dåliga på att presentera alla karaktärer, till och med de viktiga. Lupin, precis som resten av orden (bortsett från Tonks), fick inte en presentation, de hade totalt ignorerat Mrs Black som man bara kunde ana sig till fanns där om man läst böckerna och därför lade märke till ett stort skynke, Percy syntes men de glömde både att presentera honom och nämna att han brutit med familjen. Sirius död var helt fel. De positiva överaskningarna bestod i att Tonks var precis så snygg och cool som jag tänkt mig, Camilla erkände att hon är en sån tjej som kan omvända den mest heterosexuella tjej och Bellatrix var betydligt sexigare än någon av oss hade tänkt. Jag ljuger inte, hon hade väl sina taskiga stunder men kvinnan utstrålade evrkligen SEX! Luna var också väldigt fint porträtterad trots mina farhågor efter att bara sett henne på enstaka bilder. Filmen antydde också en lätt föraning om Harry/Luna vilket är ett shipping som jag stödjer fullhjärtat och Erika gick lite halvt över till min sida i slutet av filmen.
Ikväll är det filmkväll i Rumpnissens stuga, fast jag och Lillgrisen har ingen aning om hur vi ska ta oss ut dit... Spännande spännande. xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0