Våga Vägra Städa

Mamma fyller år idag, hon blir 44. Tant. Just nu tvingar hon hela familjen att springa runt och städa. Jag blev minst lika förvånad som hon och pappa när jag sa att jag vägrade göra mer än vad jag frivilligt hade sagt att jag kunde tänka mig att göra vid frukosten när hon började dela ut order. Jag sköter tvättmaskinen (som just nu kör dagens andra laddning) och fixade toaletten bredvid mitt rum. Mer än så vägrar jag göra. När jag hade satt mig här så kommer hon och tjatar om att jag borde fixa soffan i vardagsrummet för "jag sitter ju där och dammar lika mycket som vi andra". Det var när det här argumentet lades fram som det blev ännu mer intressant: Pappa kastar sig in och säger att jag är den i familjen med minst skyldighet att fixa just den eftersom jag knappt använder den ens hälften så mycket som resten av familjen. Mamma och jag bara stirrade på honom, fast med helt olika uttryck ... mamma såg ilsket chockad ut som om hennes sista livlina i vem vill bli miljonär just hade svarat fel medans jag själv fick kämpa hårt för att inte le alltför stort. Har jag sagt att jag tycker om min pappa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0