Fjollvarning

Min nuvrande kroppstemperatur är 34.4'C Det kan fan inte räknas som normalt.
Har världens största craving för kramar. Bara en kram med känsla bakom. Jag vill bli kramad av någon, inte krama någon. Det är en elefantkukigt grov skillnad på de två. Jag saknar att bli kramad, att bara bli indragen eller fly in i en kram där man kan känna sig varm trygg och wanted. (Svenskan måste ha någon bra översättning för det ordet men "velad" låter ju förbannat fel och det är det närmaste jag kan komma på, nej önskad är INTE samma sak!) Det är stor skillnad på att krama, bli kramad och att krama tillbaka någon. När du kramar en person så gör du det för att visa att du tycker om den, när någon kramar dig så visar den personen att du är omtyckt och när du kramar tillbaka så visar du att du okcså tycker om personen som först tog intativet. Det finns också skillnad på en kall kram och en känslokram, oavsett vad det är för känsla så innebär det att den här personen känner något för dig, sen får det vara vad fan det vill allt från hat till vnskap till lust till kärlek. Men kramaren är inte apatisk, som att h*n lagt sina armar om dig bara för att det var ett bekvämt sätt att ha dem. Den bittra sanningen som slog mig som en kullersten under urspårade demonstrationer idag är att de senaste kramar jag varit med om har varit kramar som jag har utdelat av pliktkänsla, och har naturligtvis fått likadana kramar tillbaka. DET SUGER!!! Robert delar visserligen ut underbara passionerade kramar, men de varar alldeles för kort tid för att jag ska hinna inse vad som hänt, Märtha och Anna kan ge små klappar ibland men de är också jävligt sällsynta. Den bistra sanningen är alltså att jag, av alla jävla människor här i världen, har byggt upp ett krambehov under de senaste månaderna(?) som inte längre blir mött. Jag behöver en bra kram och det nu!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag får krama dig ordntligt nästa gång vi träffas Ellis gumman! ;) <33

2007-06-21 @ 01:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0