Glad Midsommar folket!

Har ingen aning om vad som händer ikväll. Skulle vilja hitta på nåt med det gamla gänget men det är ju bara önsketänkande när de släpas iväg av släktingar i alla riktningar utom min. Än så länge regnar det inte men eftersom det är just midsommar så är det ju bara att vänta lite längre, trots vad meterologerna har sagt.
Jag har fryst i tre dagar, det är grovt frustrerande. Men det är antagligen bara jag som är gnällig, igen.
Eragon börjar äntligen ta sig fast det är trist att nästan halva boken ska gå före man känner att det är värt att lägga ner tid på den.

Dagens Visa
Eftersom det är midsommar är låten given: Små grodorna är det enda rätta. Hittade en version av texten med ytterligare en vers jag aldrig hört.... Någon som känner igen?

Små grodorna

Små grodorna, små grodorna
är lustiga att se.
Små grodorna, små grodorna
är lustiga att se.
Ej öron, ej öron,
ej svansar hava de!
Ej öron, ej öron,
ej svansar hava de!
Ko-ack-ack-a, ko-ack-ack-a,
Ko-ack-ack-ack-ack-a.
Ko-ack-ack-a, ko-ack-ack-a,
Ko-ack-ack-ack-ack-a.


Små grisarna, små grisarna
är lustiga att se.
Små grisarna, små grisarna
är lustiga att se.
Båd' öron, båd öron
och svansar hava de!
Båd' öron, båd öron
och svansar hava de!
Å nöff-nöff-nöff, å nöff-nöff-nöff,
å nöff-nöff-nöff-nöff-nöff.
Å nöff-nöff-nöff, å nöff-nöff-nöff,
å nöff-nöff-nöff-nöff-nöff.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0