Komplexitet

Jag består av gåshud och blåmärken. Heja mig. Min högra hand är trasig på äckligt många ställen men eftersom jag har tio svartmålade naglar så kan jag bli förlåten. Tills vidare. Mitt hår bråkar alltid med mig men jag har ett fint nithlasband som kan uppväga det faktumet. Min solbränna är så ojämn att jag ser ut som att jag blivit utsatt för flygande coca cola men eftersom jag har på tok för stora fötter för att trivas så kan jag lätt glömma just den tillälliga lilla bristen. Jag behöver fler jeans men jag har ändå inga pengar att köpa några för så jag kan lika gärna drömma om den här klänningen http://www.fairygothmother.com/cat40.htm . Jag är prickig som en jävla knabstrup men eftersom blicken stannar redan vid "fläckarna" av grönska på mina  jeans så tittar ingen. Det gör mig lite gladare. Och jag hatar min kropp. Av hela mitt svarta lilla hjärta. Den bara går runt och är elak mot mig. Nu blöder den också, att den understår sig! En sån fräckhet! Jag lovar att jag är normal...

Jag har tänkt, igen. Angående de människor som bara behöver ögonkontakt för att läsa. Jag vet vad som får mig att tycka om vissa och ogilla andra. Om man låtsas att jag är ett hus; jag pekar självklart ut när vi nån gång går förbi att "där bor jag" men de blir aldrig inbjudna. Men så finns det vissa människor som tar sig in ändå, trots att de är oinbjudna. De där tre jobbiga personerna sparkade in dörren när jag låg och sov, hur glad blir man då liksom? Klart som fan sparkar jag ut dem med en massa glåpbord. De andra två, Anton och Jacke (jag vet inte ens om de vet om det själva, jag har åtminstone inte sagt det rätt ut), har försiktigt öpnnat dörren och gått in när jag suttit och fikat. Eftersom det finns kakor så det räcker åt dem också så får de stanna kvar. Jag vet inte om någon förstod sig på den liknelsen men i mit huvud så är den fullständigt begriplig.  

Jag undrar egentligen vilka det är som läser den här bloggen, har bara gett ut adressen till Jenny, Erika och Malin men det står att det är upp till 7 olika personer som har gått in. Det är lite mysko. Fast coolt. Tror jag...

Kommentarer
Postat av: Jenny

haha det låter ju trevligt att fler personer har läst din blogg än de du gett ut den till? Hmm, man undrar ju. o.O

2007-06-23 @ 02:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0