Emelies 18årsfest och Hjärntorka

Häntextra
Emelies fest var klart lyckad. Men det kändes ändå otroligt skönt att få åka hem idag, gör det mig till en dålig kompis ... eller festare?
Om man kanske skulle gå igenom folket som var där... Emelie, Marit, Anna, Märtha och Erika kände jag sen tidigare så dem orkar jag därför inte nämna. Which leaves us with: Adam, en jättesöt liten pojke som var fantastiskt duktig på att blåsa såpbubblor och avgjort var den av killarna som uppvisade minst homofobi. Han hade dessutom någon jättegod sprit som smakade tandkräm. Jim var en typisk fordonsnubbe;  han snusade, gick runt i keps, lekte(?) homofob och småtafsade på tjejerna när han fick en chans. Matilda var otroligt söt att titta på och verkade trevlig men höll så pass låg profil att man sällan märkte att hon fanns i rummet... Peder var inte alls så het som både Erika och Emelie har hävdat då de faktiskt var ovänner pga denna pojke i säkert 2 veckor. Han såg för hoptryckt ut i min mening, men jag erkänner att han hade fina ögon och att hans hoppande och studsande på gräsmattan var coolt att titta på, annars tyckte jag han var fullkomligt normal i personligheten.
Vad hände då under festen? När alla, efter mycket om och men, hade hittat sin väg fram till stugan så satt vi ett tag ute på altanen och drack bål... Efter middagen, bestående av kycklingsallad, så satt vi allihop och pratade i soffan före Emelie blev övertalad att öppna sina presenter. Hon fick ett jättegulligt halsband från Erika, doftljus och små ljus-...glas..? från Märtha "Dryckesglasögon" och sextärningar från Anna och Jag, Marit och Jenny överlämnade våra badbomber(i kukformat) och pennor(för huden, i olika smaker). Nästan hela kvällen efter det tillbringades med tärningarna i en stor cirkel med mycket tjut och applåder.
Vid tretiden så hade jag börjat frysa och tycka att festen låg på sin dödsbädd när alla bara satt och upprepade vad de sagt tidigare under kvällen i hopp om att någon skulle tycka att något var intressant eller bara för att det inte skulle bli för tyst, vad vet jag? För att få någonting roligt att faktiskt inträffa frågade jag vilka som var på att bada och till min stora förvåning så erbjöd sig Peder snabbt som fan (bara han fick i sig lite mer alkohol) så vi blev tilldelade handdukar av Emelie och traskade sedan gladeligen ner till sjön där jag tog av mig tröja och byxor och gick ner i vattnet. De första två stegen trodde jag att jag skulle gå under för att det var så jävla kallt men sedan gick det bättre. Men det var verkligen frustrerande långgrundt, efter 15-20 meter gick det fortfrande bara halvvägs upp till mina knän! I ungefär samma sekund som jag funderade över när bottnen skulle börja slutta neråt och vart Peder tagit vägen så hör jag ett vrål bakom min rygg och när jag vänder mig om ser jag hur han kommer galopperande bakom mig. När han har hunnit kanske en halvmeter framför mig så slänger han sig ner under vattenytan, kommer upp och skriker ännu mer före han springer in igen. Nu var det ju så att min grundtanke var att jag skulle gå ut till åtminstone mina knän före jag doppade mig, men nu har ju han redan hunnit halvvägs upp så då går det ju helt enkelt inte för sig att fortsätta vara torr i håret. Alltså lägger även jag mig ner på bottnen och vandrar sedan inåt land.
De andra somnade lite varstans vid 4-5tiden men Märtha, som skulle dela säng med mig, ville sova så vi la oss strax före 3 och somnade strax före 4.

Skolakuten
På fredag ska helvetesprojektet för samhällen och historian vara klart, jag har inte bloggat något alls och jag har skrivit ännu mindre på rapporten i sig. Jag kommer dö! Men jag kan inte tänka klart nu heller, förut tänkte jag börja så fort jag ätit men det har hittills inte hänt... Och mitt öga kliar för mycket för att jag faktiskt ska kunna koncentrera mig på vad som händer framför mig på skärmen... Det här bådar inte gott ><'

Dagens Visa
En sång som representerar helgen är antagligen Bitch med Alanis Morisette, bara för att jag kanske inte var världens trevligaste person hela tiden igår.... Egentligen har jag ingen aning om vad jag skriver men låten är bra. xD

I hate the world today
You're so good to me
I know but I can't change
Tried to tell you
But you look at me like maybe
I'm an angel underneath
Innocent and sweet
Yesterday I cried
Must have been relieved to see
The softer side
I can understand how you'd be so confused
I don't envy you
I'm a little bit of everything
All rolled into one

Chorus:
I'm a bitch, I'm a lover
I'm a child, I'm a mother
I'm a sinner, I'm a saint
I do not feel ashamed
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between
You know you wouldn't want it any other way

So take me as I am
This may mean
You'll have to be a stronger man
Rest assured that
When I start to make you nervous
And I'm going to extremes
Tomorrow I will change
And today won't mean a thing

Chorus

Just when you think, you got me figured out
The season's already changing
I think it's cool, you do what you do
And don't try to save me

Chorus

I'm a bitch, I'm a tease
I'm a goddess on my knees
When you hurt, when you suffer
I'm your angel undercover
I've been numb, I'm revived
Can't say I'm not alive
You know I wouldn't want it any other way






Matilda, Jim och Adams huvud


Erika, Adam och Peder
Emelie, Erika, Marit och Adam

Matilda, Adam, Jim och Anna
Jag, Märtha och Peder
Jag och Peder ute i vattnet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0