Emotionell masochist

Jag är så otroligt fjantig.
Jag vägrar tillåta mig själv må bra.
Antingen hittar jag nån liten pyttegrej att förstora upp eller så gör jag något korkat för att få må dåligt en kort stund igen.
Jag börjar tro att jag är en emotionell masochist.

Jag skriver förvirrade dikter eftersom jag inte längre kan frammana "mörka" sådana.

Jag lägger upp dessa patetiska excuses for alster på Haket för att på något sätt bekräfta mig själv.

Visa att jag visst inte mår bra, titta bara. Jag mår ju så dåligt att jag inte ens kan skriva något läsbart om det.

Det värsta är nästan inte att jag gör så här mot alla(?) mig själv utan att jag under hela mitt liv sett ner på dem som klagar på sitt liv och gör hönsgårdar av dunkuddar med problem.

Så lågt skulle jag aldrig sjunka.

My ass.

Varför blir det aldrig som man tänkt sig?

Här sitter jag alltså med vänner som jag älskar, en pojkvän som jag inte kan få nog av och till och med en familj som jag då och då trivs i.

Vad fan har jag att klaga över?

Ingenting.

Men nog fan gör jag det ändå.

Blä, usch och fy på mig.

Jag borde verkligen skämmas.

Jo tack, skäms gör jag.

För allt jävla skit jag hittar på för att få må dåligt en kort och ljuvligt befriande sekund, minut, halvtimme, timme. Ibland i dagar.

Vad fan är det för fel på mig?

Det enda jag kan komma på är som sagt att jag har ett sjukligt jävla behov av att få tycka synd om mig själv och enklaste sättet att tycka synd om sig själv är naturligtvis genom att må dåligt.

Jag är en emotionell masochist. Mycket obra.

Varför kan jag inte sluta i tid?

För det här kommer sluta illa, det behöver man inte vinna nobelpriset för att förstå.

Men jag gick över den gränsen för länge sen.

Den gräns där man slutar före man börjar plåga sig själv.

Egoistiska jävla idiotjag.

Att jag aldrig lär mig.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ibland måste vi bara ha något att klaga över, för då får vi känna oss tillfredsställda. Jag känner med dig. Senaste tiden har jag egentligen inte haft något att klaga över. T ex skolarbeten eller liknande, va fan det är ju bara att sätta igång och börja jobba om jag vill slippa ha det hängande över mig! Men inte fan gör jag något åt det. Jag klagar på det istället. Över att det i huvud taget är där!
Tanken på att vi snart tar studenten får mig att må hur dåligt som helst.. Visst kommer det säkert bli kul som fan, men jag ser allt jobb INNAN den där jävla dagen.. *grubbel*

2007-11-21 @ 11:06:23
Postat av: Emelie

Vissa gånger måste man få tycka synd om sig själv, och som Jenny säger klaga, för det ligger i "människans natur", och jag förstår vad du menar..
Jag håller totalt med Jenny med det där om skolarbeten, så har jag också tänkt nu sista tiden, inte bra..
Men det är inte alls bra att du ska må dåligt, det vill jag inte att du ska, men jag vet liksom inte vad jag kan göra.. Tell me what I can do, if there is anything..

2007-11-23 @ 17:15:59
Postat av: michis

du är tjej? låter som typiskt tjejbeteende =P ne men allvarligt talat.. lyssna på ditt förnuft eller så kanske du mår dåligt egentligen av en viss anledning, men fokuserar på massa småsaker ist? *leker psykolog*

2007-11-26 @ 20:35:42
URL: http://michaeala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0