Höstkyla

Jag har varit ihop med Marcus i två månader nu. Det känns helt overkligt, på ett väldigt underbart och mysigt sätt. Jag har inte ritkigt fattat att vi är ihop än och det känns helt overkligt att det hunnit gå två hela månader sen den där kvällen i rondellen. Då var det fortfarande varmt ute, så varmt att jag kunde gå barfota och utan jacka. Jag håller på att förfrysa varenda jävla dag! Imorse hackade jag tänderna hela vägen från Navet och alla jag mötte såg helt kolugna ut med temperaturen, är det verkligen bara jag som fryser?
Jag såg min lillebror i morse, det kändes lite coolt eftersom jag inte sett honom sen i tisdags kväll och nu såg vi tillochmed varandra så länge att vi hann säga godmorgon före jag klev ut i höstmörkret. Jag har tänkt mycket på det där med att gå hemifrån på mörka morgnar. Det känns alltid så ensamt och kallt hårt på något konstigt sätt. Hittills har jag inte riktigt förstått varför, men jag har märkt att det hjälper om man tänder lampan ute på bron. Det känns av någon outgrundlig anledning mindre ensamt att gå hemifrån om det lyser någonstans. Risken finns väl att det bara är jag som tänker så, men det måste ju ändå finnas någon slags tanke med att ha lampor utanför dörren? Förutom för att underlätta nyckelfipplande alltså.
Veckan känns alldeles för fullbokad för min smak. Prov hela tiden. Grejen med mig och provdagar är att jag alltid vill sova ordentligt på kvällen efter att jag skrivit prov. Nu får jag inte det. I tisdags hade vi prov i internationella studier, det gick ju lagom halvtaskigt men jag skrev iallafall någonting. Även om kursens syfte fortfarande är ett mysterium. Fick jag sova på kvällen? Nej, dels var det ju House som jag faktiskt måste se och dels så firade jag och Marcus två månader. Inte mycket till sömn alltså.
Idag ska jag ha prov i psykologi, jag har fortfarande inte riktigt fattat vad vi har gjort men det ska vara "tänksjälvfrågor" så kanske kan det finnas en möjlighet att bullshitta sig ur det. Tyvärr kan jag inte sova efter skolan idag heller eftersom jag ska ha religionsprov imorgon på morgonen och jag därför måste stanna uppe halva natten och (försöka) plugga. På fredag får jag tackochlov sova, vad jag vet....

Kommentarer
Postat av: Emelie

Det är så underbart att ni varit tillsammans i två hela månader! =D
Och jag måste bara säga; jag fryser också! Så det är inte bara du.. XP
Jag hatar den här veckan jag med, sista veckan innan APU och vi får miljoner prov! XO

2007-10-25 @ 08:49:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0