Internationella Nalledagen

Häntextra
Jojo. Idag är det nallarnas dag. Det stod det i tidningen om inte annat. Jag har alltid tyckt att de förtjänat en egen dag men inte visste jag att de redan hade en. Detta måste firas. Frågan är hur, jag slängde iväg ett sms till Teddy dagen till ära om inte annat.

Igår lämnade Emelie oss andra. Hon satte sig tårrandig på bussen ner till Stockholm och utanför stod vi andra kvar med tårar som hotade att falla när som helst och gestikulerade vilt om kärlek, lycka till och hejdå. Idag går hennes plan till Australien. Min lilla flicka ska åka till andra sidan jorden. Alldeles ensam. Om hon blir uppäten av en haj så ska jag personligen åka ner, dissekera den och mörda henne själv med mina bara händer för man får helt enkelt inte lämna landet och dö bara så där. Så försök dig nu inte på något sånt, Emelie, för då kommer jag som sagt dit och mördar dig. Hoppas du har kul där nere, och kom ihåg att använda mycket solkräm eftersom det lätt kan hetta till down under. If you catch my drift.


Anna och jag skulle försöka mörda Crille idag. Det gick dåligt. Adressen jag fått var felaktig så det var bara att gå hem. Fast det var antagligen lika bra eftersom Anna inte var direkt upplagd för att ta någons liv. Hela vägen dit gick vi och babblade på om lite ditt och datt men när vi svänger in på gatan där han bor så får hon ett telefonsamtal. Tallbacka, en av hennes klasskompisar sedan dagisåldern, blev överkörd av ett tåg nere i Stockholm under kvällen. Effektivare moodkiller får man leta efter. Vi gick alltså hem till mig och jag gjorde te åt henne för att hon skulle få lugna sig lite. Vi vet båda att de inte var direkt förtjusta i varandra men efter alla år som hon önskat honom död hade hon obehagligt mycket skuldkänslor för det som hänt. Hon ska åka till skolan nu eftersom klassen ska samlas. Stackars liten, men samtidigt vet jag inte riktigt hur jag ska agera. Jag har sett honom en gång och då stod han och hånglade med sin flickvän i ett gathörn. Det enda jag har att gå på är allt skitsnack jag fått höra om honom från olika personer och då är det svårt att sympatisera ordentligt.

Ikväll ska jag och Märtha ut till Kix och kolla på film. Det kommer säkert att bli kul, har inte sett särskilt mycket av någondera på senaste tiden, när jag träffade Kix på Märthas fest var det första gången sen vi kom hem från medeltidsveckan så det ska bli skönt att vara bara vi tre som softar igenom kvällen igen.


Skolakuten

Religionsprovet gick piss. Jag skrev bara 3½ sida när alla andra skrev 6-8 som säkert var bra också. Det var inte mina. Blärk. Hej IG, trevligt att träffa dig. Inte. Men jag kunde verkligen inte få ner något vettigt på pappret, jag bara satt och var förbannad på att hon gick runt och var korkad och har feta lår.

Fick tillbaka "Evil" också. Hon skrev ett "ok" i slutet och hade en kommentar. Hon är verkligen blåst. En av frågorna vi skulle besvara var "vad är en ondskefull handling, vad definierar ondska?" Jag skriver något i stil med "en ondskefull handling är när personen som utför den gör ett medvetet val...blablabla" å gör hon en pil till "personen" och skriver "vem?" SNÄLLA NÅN! Hur korkad får man vara som lärare???

Nu är det i alla fall lov i en vecka så jag slipper tänka på det på ett tag men det är fortfarande väldigt frustrerande att veta hur inkompetenta vissa människor uppenbarligen är.


Kommentarer
Postat av: Emelie

I know, I'm here "Down Under" =O Jag kan knappt fatta det, men jag lovar att inte bli uppäten av någonting ;P
Stackars lilla Anna, huva, inte kul inte =(
Uscha, jag blir också less på den där jäkla läraren, huj huj huj! XP

2007-10-31 @ 12:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0