Vem kan såga sig själv i knät?

Häntextra
Usch, vad det känns länge sen jag skrev något nu. Har ni saknat mig?

Jag har saknat bloggen men har man inte något att förtälja känns det inget kul. Jag har spammat tillräckligt mycket här, jag behöver inte envisas med att göra det till ett trademark. Eller?

Oj, vad många frågor jag ställer idag, eller är det bara jag som märker det?
Imorgon ska vår klass bjuda på godis och kakor utanför Gas datasal, välkomna förbi världen! Jag skulle baka kladdkaka, däremot vet jag inte om det är smartast att vispa grädden före eller efter man åker till skolan... Och om man vispar där borde man kanske ha med sig en elvisp? Orkar jag släpa med en sån? Fast samtidigt, orkar jag släpa med en bunke av vispad grädde? Det känns också rätt ambitiöst. Svårt val. Jag vet iallafall så passmycket att det inte finns en chans att jag ska orka vispa för hand så det alternativet är om inte annat uteslutet.

Anna och jag ska försöka oss på en räd hos Crille ikväll. Jag vet inte riktigt hur det kommer att gå men det är bäst för henne att hon inte backar ur. Igår var hela deras klass nere i Stockholm och jag mötte Marcus när han hoppade av bussen och hade han bara varit normal nog att hoppa av på busstationen istället för vid Mazda som ligger närmare honom så hade jag kunnat hugga ner åtminstone någon av HS eller Crille med min morot. Stygg Marcus. Eller nåt åt det hållet.


Skolakuten

Jag har varit jätteduktig och skrivit och skickat in både religions och psykologiuppgifterna i tid. Jag är löjligt stolt, men samtidigt är det ju faktiskt bara andra respektive tredje uppgifterna i år som jag gjort i tid. Sen får de suga hur hårt de vill, de är i alla fall inskickade.

På måndag har jag rejäl sovmorgon till efter lunch och på tisdag ska vi iväg till mittuniversitetet och titta på olika utbildningar för att sedan ha prov i internationella studier.


Dagens Visa

Jag har konstig humor. "Nähä???", säger ni nu, men det är sant. Jag är evigt tacksam till Teddy som skickat de två låtar jag har med Jauvet till mig och även om jag erkänner att In The Trade Of Jester är bäst av de två så är det ändå Vem Kan Såga Sig Själv I Knät? Som föräras till att bli Dagens Visa


Vem Kan Såga Sig Själv I Knät? - Jauvet

Vem kan såga sig själv i knät?

Vem kan slå sig på tummen?

Vem kan stycka sin bästa vän,

Utan att dra på munnen?


Ja, jag kan såga mig själv i knät

Jag kan slå mig på tummen

Men ej stycka min bästa vän

Utan att dra på munnen

image48 
OK, Så bilden är inte på Jauvet men det här är deltagarna i deras schlagertävling under sommarens medeltidsvecka... Jag kan kolla efter en på dem också.

Bilder från deras hemsida:
image49image50 
Så här ser alltså medeltidsveckans äldsta (i dubbel bemärkelse) och bästa gycklargrupp ut.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Stackars lilla du, varit utan bloggen i EN hel dag! =O Skit, väärldens katastroooof XD
Men våran lilla godis och kakgrej gick ju bra, även fast det mest var våran klass som åt 0=)
Det är ju faktiskt FYRA uppgifter du gjort i tid som jag kommer på: svenskan, engelskan, religionen, psykologin ;P

2007-10-19 @ 16:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0