John Irving is God

Det står det på datorn bredvid mig. Erika sitter och läser om författaren till boken hon läsaer för engelskan, Until I Find You. Det visade sig att det också var han som skrev Ciderhusreglerna. Den filmen var konstig. Jag tyckte inte om den, hur mycket Märtha än hyllade den.
Vi ska blogga om våra böcker, skriva vad som händer och nån gång under bloggen ska vi skriva om författaren. Jag tycker om min bok, den är helt underbar, men jag stör mig verkligen på att blogga för skolans räkning. Fast resten av klassen verkar ju inte ha något större problem med det så jag antar att det bara är jag som är konstig.
Jenny har äntligen skrivit ett inlägg där hon klagar på att det bara är jag som kommenterar på hennes blogg. Jag förstår hennes frustration. Mars pannkaka allihopa att gå in för att läsa och kommentera! http://bloggis.se/softish
Mitt projektarbete ska bli att göra en pjäs för lågstadieelever om arbetet som hjälporganisationer gör ... eller nåt åt det hållet, det ska iallafall handla om typ Röda Korset, eventuellt fler. Om jag nu får praktikplats på Kupan. Man kan ju hoppas. Jag måste ta mig dit och prata med dem. Imorgon kanske? Jag börjar iochförsig tidigt men jag kanske kan skolka på eftermiddagen? Nej, stryk det. Jag har internationella studier och ska vissa min pissiga video. Jag har inte vågat titta på den sen den blev klar, jag är för orolig att jag ska vilja slänga in datorn i väggen... Jag kanske är överdrivet paranoid men vi får väl se hur den tas emot av klassen på tisdag. Då antar jag att jag får kolla kupan på onsdag? Fan, jag borde ha kollat för en evighet sen. Jag har inte ens koll på vilka öppettider de har. Fanfanfan. 
Jag borde jobba också, jag jobbade inget alls under förra veckan så jag har en hel del tid (pengar) att ta igen. Fast idag ska jag vara i stallet och på torsdag slutar jag på tok för sent för att hinna jobba alls och på onsdag ska hemprovet i religion vara klart så jag kan inte jobba imorgon heller, men jag vill verkligen inte jobba i helgen. Nåja, jag antar att jag inte har så mycket val, jag får helt enkelt jobba på onsdag, fredag, lördag och söndag. BLÄÄÄÄRK!!! Jag vill ju vara med kompisar! Och med Marcus! Inte fan vill jag sitta instängd på IB och prata telefon med hatiska främlingar. För att inte tala om att jag riskerar att stöta ihop med Leffler igen. Inte bra alls, särskilt inte efter senaste gången. Uscha. Fast hans 15 år som jag berövade honom kanske har hunnit komma tillbaka under veckan jag varit frånvarande? Man kan ju hoppas, fast det är inte särskilt troligt alls.
Jag måste komma på vad jag ske ge Märtha i 16års present... Hon fyller år om mindre än tre veckor. Erika ska få middag så där är jag åtminstone inte helt ute och cyklar. Fast det känns inte som att vi är tillräckligt bra kompisar längre för att jag ska behöva oroa mig, och jag borde börja tänka på julklappar... Alla som vill byta julklappar med mig kommenterar på det här inlägget?

Kommentarer
Postat av: Jenny

jag vill byta julklapp! :D

2007-09-17 @ 17:24:40
Postat av: Emelie

Haha, det skulle vara kul att byta julklappar ;) =D

2007-09-19 @ 12:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0