Blogglista

1 - Hur länge har du bloggat?
Sen lite drygt ett år tillbaka.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga? 
Attentionwhores som inte nöjde sig med all uppmärksamhet de fick i verkliga livet utan krävde ännu mer på internet. 

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
Jennys, det var liksom den första jag började följa på riktigt

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
De första var helt ok när jag tänker efetr, det var de jag skrev kring slutet av sklåret/början av sommarlovet sm sög mest. Förutom det jag skriver nu såklart...

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare? 
8 men nu har jag ju hittat Egoinas blogg så det kanske blir 9?

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? 
Visomalltidsahora och Kix är lite mer uttänkta bloggar, kanske man ska räkna in Satan där också, beroende på vilket inlägg man babblar om... Annars läser jag mest dagboksbloggar.

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om. 
ViSomAlltidSaHora 

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Emelies

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 

De tycker säkert att jag uppdaterar alldeles för ofta med mestadels en massa skit, men de är för snälla för att säga annat än att de tycker om den.

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg? 
Ja det tror jag, har inte hört nåt annat iaf..?

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden? 
Allt är en tolkningsfråga för det varierar så sjukt mycket. För lite personlighet är ju inte heller alltför kul liksom. Men jag tror det är rätt bra balanserat?

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför. 
Jag skriver inte om mina fyllehistorier för jag tycker inte om att bli full och försöker därför undvika det, kroghistorier kan däremot dyka upp här och där.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du? 
Klart man vill ha kommentarerna, det var väl därför jag lämnade ut adressen till att börja med. Men samtidigt höll jag bloggen hemlig i början så det är nog rätt mycket 50-50

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Varför skulle man inte kunna det? Det beror ju helt på hur personliga de är.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen? 
Inte bloggfolk, men annat internetfolk har man ju träffat lite här och där. 

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? 
Haha allt är en tolkningsfråga, beror väl på vad de har för relation till sin blogg?

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta? 
Inte vad jag kan komma ihåg. Tackochlov.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Nej inte på riktigt men vissa inlägg har väl inte haft riktigt den önskade effekten... Men som vanligt ångrar jag inget.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Har inte tänkt på det. Tydligen har någon i min klass hittat min blogg under en period när jag skrev saker jag inte riktigt ville att de skulle se, men men shit happens. Det är ju internet och där är det svårt att fly.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då? 
Antagligen gör jag det, det har blivit ett så pass invant beteende vid det här laget. Den har säkert förändrats ikapp med mig, annars skulle jag vara orolig. Förhoppningsvis har min blogg och jag förändrats till det bättre, hur nu jag skulle kunna bli bättre än jag redan är. Ehm... ja....

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra? 
Jag tror inte att de kommer att ha allt för stor direkt inverkan på kulturen, även om de naturligtvis kan påverka sina läsare så att det blir någon slags kedja där. Men inte en blogg i sig.

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Jag har någonstans att skriva av mig mina tankar och känslor utan att behöva tänka allt för myckt på det. Men syftet till att jag skaffade bloggen var att hålla koll på vilken låt jag har på hjärnan och det har hittills funkat bra.

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig? 
Jag har blivit inspirerad av nya skrivsätt och har alltid något att göra istället för skolarbete.

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Erika, Jenny, Emelie, Kix och Raz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0