Cowboy Take Me Away

Häntextra
Efter skolan så åkte vi hem till Emelie och tittade på Peter Pan, så sjukt mysig film! Missade bussen in till Härnösand för att ha hunnit med glass. Man kan inte få allt? (Nämnde jag förresten att jag fik VG+ på hemprovet i filosofi?)
På väg till Navet så får jag ett samtal från Timmy som letar langare till sig och en kompis, my ass att jag lånar ut mina kompisar till deras underåriga suparfjofferier! Eller offrar mina sista pengar på mobilen för att ringa runt och tjata för någon annans skull. Efter mycket tjatande från deras sida kom mutorna fram. En hallonsoda, men jag hade ju bråttom till bussen. Två 1½liters hallonsodor. Robin tycker lika bra om hallonsoda som jag, en till mig och en till honom. Jag ringer och lägger fram förslaget och eftersom pojken lider av akut sockerbrist i hemmet accepterar han, men kan inte vara i stan förrän om ungefär 45 minuter. Under den tiden springer alltså jag, Timmy och hans äckelkompis Markus unt i Sundsvall för att leta efter hallonsoda. Det närmaste vi kommer är Hemköp som har päronsoda. Robin dyker upp, skaffar ut deras smirnoff och han och jag får en hundring för fortsatt hallonsodeletande. Efter många alternativ som till exempel att köpa 2liters glass, chokladsås och snodda skedar från pressbyrån bestämmer vi oss ändå för varsin flaska päronsoda och ett kilo godis från Hemmakväll som vi sen delar upp emellan oss.

Jobbet sög, fick 1.1 timme registrerad - alla förvånade räcker upp en hand. Fick 5 intervjuer, de skulle ju för i helvete bara ta 2 minuter så varför sa hälften som svarade nej??? Dessutom vill jag bara påpeka att jag hatar telefonsvarare.

John vill kroga runt snart. Vet inte vad fan jag ska säga, han gjorde slut med min bästa vän och nu vill han ut och festa med mig och mina nadra kompisar? Lagom snygg stil...

Dagens Visa
Jag är kär i den här låten. Igen. Men min dag har varitberochdalbanig och halvhemsk så den här är skön att tänka sig in i. Att förlora sig i.

Cowboy Take Me Away - Dixie Chicks
I said I wanna touch the earth
I wanna break it in my hands
I wanna grow something wild and unruly

I wanna sleep on the hard ground
In the comfort of your arms
On a pillow of bluebonnets
In a blanket made of stars

Oh it sounds good to me I said

Cowboy take me away
Fly this girl as high as you can
Into the wild blue
Set me free oh I pray
Closer to heaven above and
Closer to you closer to you

I wanna walk and not run
I wanna skip and not fall
I wanna look at the horizon
And not see a building standing tall

I wanna be the only one
For miles and miles
Except for maybe you
And your simple smile

Oh it sounds good to me
Yes it sounds so good to me

Cowboy take me away
Fly this girl as high as you can
Into the wild blue
Set me free oh I pray
Closer to heaven above and
Closer to you closer to you

I said I wanna touch the earth
I wanna break it in my hands
I wanna grow something wild and unruly
Oh it sounds so good to me

Cowboy take me away
Fly this girl as high as you can
Into the wild blue
Set me free oh I pray
Closer to heaven above and
Closer to you closer to you
Closer to you
Cowboy take me away.
Closer to you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0