Oansvarig?

Min pappa brukar klaga på att jag är oansvarig som inte lagar mat varje dag när det är min matlagningsvecka. När jag inte jobbar kallar han mig också för oansvarig. Men att jag inte lagar mat för att jag är på jobbet är rent utsagt respektlöst! Jag ska jobba mellan tisdag och söndag den här veckan också, veckan som är min matvecka. Det innebär att jag kan laga mat idag, kanske på fredag om jag hinner med "rätt" buss och kanske på lördag och söndag om jag har sovit hemma, iallafall på söndagen.
Min lillebror vägrar byta vecka med mig för att han är lat och alltså inte orkar. Enligt honom så är det bara en direkt order från pappa som kan få honom att byta vecka med mig. Underbart. Jag har god lust att lyfta på den där jävla telefonen och ringa pappa för att få honom att skrika på Johan om att vi ska byta. Men då har jag säkert varit oansvarig som inte tänkte mig för när jag skrev upp mig för att jobba i veckan, fast jag mycket väl visste att jag skulle laga mat och att min bror faktiskt inte kan förväntas rädda mig hela tiden. Jag är pappas favorit, jag lovar. Bara inte de senaste åren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0