Telefonterrorism

Så sitter jag här nu igen. Min dialer har redan gett upp och egentligen så har dagens arbetspass inte ens börjat, det är 20 minuter kvar tills klockan blir 4. Mötte PervoMarcus på vägen hit så vi satt och pratade om sex, alkohol, godis och könsbyte ute i fikarummet före vi gick in och började ringa. Detta ledde naturligtvis till att jag har fått kaffeautomatens choklad över halva tröjan, varför blir det alltid fläckar på min tröja när vi fikar med varandra? Dialern har varit tyst i 5 minuter nu, den ringde ett nummer och sen la det av. Kanske man borde säga till? Fast nu sa Sabine att det är på väg att lösas till snubben några bord bort, man kan ju hoppas att det stämmer. IB känns alltid så läskigt tomt på helgerna. Dumma jävlar som ligger hemma och är bakfulla istället för att vara här. Nu gav dialern upp igen, samma visa om igen, man kanske kan byta dator? Nu går jag och sä... vi försöker igen. Tut, tut, tut, det är till Gotland, tut, tut, tut, snart ger den upp. Där gav den upp. För tredje gången under kanske 15 minuter. Det är ju helt fantastiskt det här med IBs teknologi. På det fjärde smäller det? Skåne den här gången. Där gav det upp för fjärde gången. Tror att jag ska höra av mig till Camilla ikväll, hon har eventuellt en kjol jag kan ha på studenten. De tänker inte försöka en femte gång, spännande det här. Kom ihåg det åt mig, från och med 15.56ska vi ge upp de här misslyckade försöken, undra hur länge vi ska oringa, jag kan kanske skriva en lapp om dataproblem, man kan ju hoppas. Nu fick vi byta plats. Kånkelikånk på papper och koppar alltså. Bäst för dem att det funkar nu. Kanske man ska spela hänga gubbe med StorLasse eller PervoMarcus? Fast de sitter i intervjuer, det gör inte jag. Nu har jag skrivit en mening för hänga gubben - Galge för kläder, inte för människor. Den av de här gubbarna som blir klar först är han som får lappen. Fan vad dålig jag känner mig när folk runtomkring får ställa frågor och inte jag!
Lasse vill e inte spela. Jag är trött. Låt mig sova? Kom just på att det är projektarbete imorgon. Jag ska tydligen berätta för alla hur det har gått och hur det kändes att göra det där förbaskade arbetet, kanske ska börja snart? Jag som sett fram emot en lektionsfri dag, vågar man skolka? Det gör man nog. Då kan jag sova, skriva veckomeny, handla veckomat och kanske börja på filosofin. Pervot har skrivit någon konstig mening med alldeles för få vokaler på hänga gubbe just nu, får se om jag hängs. Snart är klockan fem.
Fem. jag är snart hängd. Meningen lyder antagligen En lydig kvinna är en lycklig kvinna. Jag säger ju att han är pervers! Efter en timme sitter jag äntligen i en intervju, det var fan på tiden! 5 minuter fördrivet.
Nu har jag rastat i 27 minuter, inte världens smartaste drag men jag behövde det. Micke och jag satt och diskuterade miljöfrågor, som vanligt, medans vi drack kaffe respektive choklad. Fast sen började han försöka kittla mig när jag ville sitta kvar i soffan, så då fick StorLasse komma till undsättning och ta honom bakifrån. Nu sitter jag här inne igen och ringer obesvarade samtal samtidigt som jag fortsätter spela hänga gubbe med Marcus. Det finns alldeles för många, mer eller mindre, snuskiga gubbar här, men om man håller sig väl med dem så ökar chanserna att få gratis drinkar på krogen. Och de är ju roliga på sitt sätt. Ibland. Marcus skrev "Mitt anus suger allt" min svarsmening blev "Det här jobbet suger mer." Vi har bra poänger.
Jag har fått min andra intervju, fan vad bra jag är! Med den meningen bytte jag förresten papper. Fattar ni hur fullklottrat det pappret var? Det här pappret skriver jag på i en mer normal storlek... jag känner mig tjock. Fördelen med nättröjor är att de ger smalare armar och större bröst, tyvärr förstoras även de där vecken på magen som kommer när man sitter ner. Pervot och jag pratar blodsdrickning. Han har väldigt skiftande åsikter. Nu har jag suttit här i tre timmar. Tre intervjuer. Sabine skäller på mig när det är Marcus som sitter och sexsmsar, varför är det då jag som ser lat ut? Nu fick jag byta projekt, får se om det här blir bättre. Ett dödsfall hittills. Jag älskar det här projektet.
"Jo, barn har vi, men vi har ju barn." Den tanten hade ju koll på vad hon sa.
Marcus erbjuder mig en flaska vin på studenten om jag går ut på trappan i en sköterskeuniform som de säljer på Venuella, är det värt att satsa på? 10 minuter kvar. Måste komma ihåg att fylla i en lapp om att jag ska jobba häcken av mig nästa vecka också. Den här intervjun borde vara klar när jag slutar. Hurra. Jag måste pissa. 8 intervjuer idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0